کد خبر 619187
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

نخست وزیر عراق با اشاره به باز گذاشتن حریم هوایی کشورش به روی جنگنده‌های روسیه برای نابودی داعش تصریح کرد که عراق برای توسعه روابط با کشورهای همجوار براساس منافع ملی و همکاری دوجانبه تلاش می‌کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم،‌ حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در جمع خبرنگاران در  بغداد گفت: ما برای بهبود روابط دوجانبه با کشورهای همجوار عمل می‌کنیم و با همه طبق منافع‌مان تعامل داریم.

وی ادامه داد: ما منتظریم عربستان گام‌های مثبتی بردارد و عراق برای بهبود روابطش با عربستان تلاش می‌کند و منتظر گام‌های مثبت عربستان است درباره روابط ترکیه نیز پیام‌های مثبتی از سوی دولت آنکارا درباره حضور نیروهایش در منطقه بعشیقه در استان نینوا دریافت کرده‌ایم. برای بهبود روابط با آنکارا تلاش می‌کنیم و به روند دموکراسی در ترکیه ایمان داریم.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: ما به همکاری با عربستان ایمان داریم اما آنها از ایران می‌ترسند و من معتقدم که ما با عربستان هم می‌توانیم مانند ایران رابطه داشته باشیم چون ما با همه طبق منافع‌مان تعامل داریم و به دنبال بهبود روابط با تمامی کشورهای همجوار هستیم.

او تصریح کرد که اگر داعش بر مناطق جنوب عراق تسلط می‌یافت در واقع به تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس می‌رسید.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: دولت عراق تمامی فاسدان را تحت پیگرد قرار می‌دهد و ما برای افشای فاسدان توافقنامه‌ای را با سازمان ملل امضا کردیم.

او افزود: دولت عراق حریم هوایی کشور را به روی موشک‌ها و جنگنده‌های روسیه برای جنگ با داعش در سوریه باز گذاشت چون داعش دشمن ماست.

العبادی تاکید کرد که جهان شاهد آزادسازی کامل خاک عراق از سیطره داعش خواهد بود و جنگ موصل تنها بعد نظامی ندارد بلکه انسانی آن نیز حائز اهمیت است چون باید به وضعیت آوارگان احتمالی که پیش‌بینی می‌شود در زمان آغاز عملیات از مناطق خود خارج شوند اطمینان داد چون داعش به دنبال ایجاد رعب و وحشت میان غیرنظامیان است. پیام ما به مردم موصل این است که نیروهای نظامی عراق به خاطر شما و آزادسازی شما و شهرتان از دست این گروه وارد عملیات شده‌اند و دولت و نیروهایش هیچ نیت انتقام‌جویانه‌ای ندارند. ما در حال حاضر از مردم موصل کمک می‌خواهیم تا به ما اطلاعاتی درباره داعش بدهند. چون هدف ما آزادسازی آنها از دست داعش و حمایت از آنها و نجات آوارگان است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس