کد خبر 614794
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش دانشکده علوم اسلامی دانشگاه موصل را بمباران کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع عراقی اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا با بیش از 20 موشک ساختمان دانشکده علوم اسلامی در دانشگاه موصل را بمباران کردند که در نتیجه این حمله ساختمان با خاک یکسان شد.

هنوز تعداد تروریست‌هایی که در این حمله کشته شدند مشخص نشده است.

قبل از منهدم شدن این دانشکده ائتلاف ضد داعش ساختمان‌های دیگری در موصل را از جمله کارخانه سیمان سازی "بادوش" و دانشکده علوم را بمباران کرد.

این حملات درحالی صورت گرفت که نیروهای عراقی در حال پیشروی در جنوب موصل هستند. آن‌ها روستای "الرماح" و پروژه آبی در نزدیکی تقاطع القیاره در جنوب موصل را از داعش پس گرفتند.

نیروهای عراقی اکنون مشغول عملیات بازپس گیری مناطق اطراف موصل هستند و قصد دارند تا قبل از پایان سال میلادی جاری حمله به موصل را آغاز کرده و این شهر را آزاد کنند.

همزمان حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در نشست شوراری وزارتی امنیت ملی درباره آمادگی‌ها برای آزادی بقیه خاک عراق از چنگ داعش و فراهم آوردن تمامی اقدامات برای ادامه پیروزی‌های ارتش علیه داعش صحبت کرد.

در این نشست همچنین درباره پاکسازی انبارهای تأسیسات المثنی از باقیمانده مواد و سلاح‌های شیمیایی و هماهنگی اطلاعاتی به ویژه با فروپاشی داعش و نزدیک شدن پیروزی نهایی علیه این گروه بحث و گفتگو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    آمریکاییها علاقه زیادی به نابودی زیر ساختها و دانشگاهها وکلا آثار تمدن در کشورهای اسلامی‌دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس