دبیر کارگروه مد و لباس از طراحی لباس‌هایی با مفهوم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: یکی از اهداف ما برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و طراحی لباس با مفاهیم ارزشی است.

به گزارش مشرق، حمید قبادی  با اشاره به این‌که در دنیای امروز، لباس به یک رسانه تبدیل شده گفت: لباس، در دنیای امروز،  تنها جنبه پوشانندگی ندارد بلکه به یک رسانه و پل ارتباطی تبدیل شده و بسیاری از مفاهیم و آموزه‌های فرهنگی و دغدغه‌های یک اجتماع را از طریق آن می توان به مخاطب منتقل کرد.

دبیر کارگروه مد و لباس به این‌که مفاهیم انقلاب اسلامی، یکی از موضوعات ارزشمندی است که می‌تواند در قالب لباس نقش بندد و به مخاطب منتقل شود، اشاره و بیان کرد: ما می‌توانیم ارزش‌های دینی و مفاهیم انقلاب اسامی را از طریق رسانه فراگیری چون لباس، بسط و گسترش دهیم.

قبادی در پاسخ به این‌که قرار است از چه نمادهایی در طراحی لباس با مفهوم انقلاب اسلامی استفاده شود گفت: لباس، تابلوی نقاشی نیست. بعضی وقت‌ها با یک رنگ، می‌توان مفهوم ارزشمندی را به مخاطب منتقل کرد. ما برآنیم تا از لباس برای انتقال مفاهیم ارزشی چون عاشورا و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بهره ببریم و برای انجام این کار با سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط هم ارتباط برقرار کرده‌ایم اما لازمه این کار، تحقیق و برندسازی است.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور گفت: اگر می‌بینید، تی شرت یا لباسی  که یک برند طراحی کرده، با همه سادگی، در ذهن مردم ماندگار شده، به این خاطر است که آن طرح از دل صدها طرح بیرون کشیده و به مخاطب ارائه شده، به تولید انبوه رسیده و حالا به شکل یک المان درآمده است. ما باید به طراحان خود اجازه بدهیم تا خلاقه رفتار کنند و مجال داشته باشند تا طرح‌ها و ایده‌های خود در ارتباط با مفاهیم ارزشی را به منصه ظهور برسانند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس