کد خبر 620624
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: هنوز هیچ امکانی برای راه‌اندازی موزه مد و لباس فراهم نشده است. اولین موضوع نیز فضایی است که باید به این کار اختصاص داده شود.

به گزارش مشرق، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: هنوز هیچ امکانی برای راه‌اندازی موزه مد و لباس فراهم نشده است. اولین موضوع نیز فضایی است که باید به این کار اختصاص داده شود.
 
حمید قبادی درباره راه‌اندازی موزه لباس، توضیح داد: در این زمینه، پیگیری‌هایی با شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده است. راه‌اندازی موزه، کار دشوار و دقیقی است، ابزار لازم خودش را می‌خواهد و به‌عنوان یک موضوع کاملا مهم و جدی، در دستور کار است.

او اظهار کرد: در سرفصل اعتباری سال گذشته، اختصاص بودجه برای این کار را پیشنهاد کردیم که تصویب نشد؛ اما در سال ۹۶ این موضوع را دنبال می‌کنیم. اعتبار لازم را باید سازمان برنامه و بودجه تصویب کند. حدود یک سال است که به این موضوع توجه شده و به‌دنبال تأمین اعتبار برای راه‌اندازی موزه هستیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره این‌که راه‌اندازی این موزه چقدر اعتبار نیاز دارد؟ گفت: در فاز اول، بررسی‌ها از نظر ساختار، موضوع‌ها و شکل کار صورت گرفته است، حتی گروه پژوهشی برای موزه تعیین شده و گزارش مکتوب اولیه را ارائه کرده‌اند؛ اما تا این لحظه، برآورد مالی گرفته نشده است. منتظر پیدا کردن فضا برای انجام این کار هستیم، چون گالری‌ها و بخش‌های مختلف تاریخی برای این موضوع پیش‌بینی شده‌اند و بودجه لازم برای این کار نیز به امکانات و فضا بستگی دارد.

قبادی درباره این‌که آیا آثار قابل توجهی داریم که بتوانیم در موزه ارائه کنیم؟ بیان کرد: قطعا داریم. از همه مهم‌تر، پژوهشگرانی حرفه‌ای در این زمینه داریم. موضوع تاریخ لباس، یکی از نکاتی است که در کشور ما، سابقه دارد و کارشناسان و علاقه‌مندان به این حوزه هم زیاد هستند.

او ادامه داد: تعداد پژوهشگرانی که به بررسی دوره‌های مختلف لباس پرداخته‌اند، قابل توجه است و می‌توان با اطمینان گفت که ما از نظر منابع علمی و تحقیقی، در حوزه تاریخ لباس کمبودی نداریم؛ اما نکته‌ای که به‌شدت باید به آن توجه کرد، این است که علاوه بر نگاه تاریخی، نگاه کاربردی تأثیرگذار و الهام‌بخش در دوره معاصر را نیز به‌کار بگیریم، نه این‌که موزه، نمایشگاهی صرف برای بازدید علاقه‌مندان باشد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اضافه کرد: باید زمینه ارتباط دوره‌های تاریخی با دوره معاصر را نیز در این زمینه مورد توجه قرار دهیم که اگر امکانات و ابزار این کار مهیا باشد، آن را دنبال خواهیم کرد.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس