کد خبر 613204
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

صدها نفراز مردم بحرین با تجمع در یکی از خیابان های منامه و سردادن شعار «لبیک عیسی قاسم»، وفاداری خود را با رهبر شیعیان این کشور اعلام کردند.

به گزارش مشرق، تصاویری که بر روی شبکه های اجتماعی منتشر شده نشان می دهد، 300 نفر از مردم بحرین با تجمع مقابل منزل شیح عیسی قاسم، یک صدا با سردادن شعار «لبیک عیسی قاسم»، پایان سرکوب و خشونت علیه شیعیان این کشور را خواستار شدند.
 
رژیم بحرین در تاریخ 31 خرداد تابعیت شیخ عیسی قاسم را سلب کرد. این اقدام موج جدیدی از اعتراضات را به همراه داشت.
 
در همین حال به گزارش پایگاه خبری البحرین الیوم، نیروهای امنیتی رژیم سرکوبکر آل خلیفه، شیخ محمد جواد الشهابی از علمای برجسته بحرین را دیروز(پنجشنبه) در شهرک «دراز» بازداشت کردند. جمعیت ملی دموکراتیک «الوحدوی» بحرین ضمن تایید این خبر اعلام کرد، وی پس از دستگیری به مکان نامعلومی منتقل شده است.
 
همچنین دادستانی بحرین روز گذشته،، عادل المرزوق از اعضای دفتر سیاسی جمعیت ملی دموکراتیک «الوحدوی»را برای بازجویی که قرار است روز یکشنبه آینده در شهر حمد جنوبی برگزار شود، احضار کرد.
 
دادستان بحرین دست کم نه تن از روحانیون و فعالان اجتماعی این کشور را برای بازجویی به مرکز پلیس شهر حمد جنوبی فراخوانده است.
 
دادستان کل بحرین همچنین حکم دستگیری خطیب سید علی السید احمد را به اتهام سازماندهی و شرکت در تظاهرات صادر کرده است.
 
روز گذشته علمای برجسته بحرین، با صدور بیانیه‌ای از رژیم آل خلیفه خواستند که به منظور جلوگیری از بحرانی تر شدن اوضاع، احضارها و بازداشت ها را متوقف کرده و مشکلات را با گفتگو و تفاهم حل کند.
 
علمای بحرینی تاکید کردند که ادامه احضارها و بازداشت روحانیون پیامدهای بسیار دشواری برای امنیت و ثبات این کشور دارد.
 
مردم بحرین از سال 2011 علیه نظام حاکم بر این کشور اعتراضات خود را آغاز کرده و خواستار برقراری عدالت و حق تعیین سرنوشت خود هستند.
 
رژیم آل خلیفه با حمایت نیروهای عربستان و استفاده از خشونت این اعتراض‌ها را سرکوب کرد و در نتیجه آن تاکنون بیش از 150 بحرینی کشته و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند.
 
منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس