کد خبر 615871
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

فعال بحرینی گفت: بیشتر شکنجه مخالفان و زندانیان سیاسی در زندان‌های بحرین توسط مأموران اردنی یا پاکستانی سرویس اطلاعات بحرین انجام می‌شود.

 به گزارش مشرق، «حیدر الموسوی»، فعال بحرینی اظهار داشت: ماموران ناشناس آل خلیفه که از کشورهای اردن و پاکستان به بحرین آورده شدند، در زندان‌ها، مخالفان و زندانیان سیاسی را شکنجه می‌کنند.

وی افزود: زنان معترض در زندان‌های بحرین نیز به شدت مورد شکنجه و آزار  واذیت قرار می‌گیرند به گونه‌ای که سر و صورت آنها همیشه کبود و زخمی است.

این فعال بحرینی گفت: بخش اعظم شکنجه‌ها یعنی قریب به هفتاد درصد آن توسط ماموران سرویس اطلاعات بحرین انجام می‌شود که بیشترشان از کشورهای دیگر عربی هستند و مواردی که ماموران زندان مرتکب می شوند بیش‌تر از 30 درصد نیست.

فعال بحرینی: زندانیان زندان حوض الجاف در معرض مرگ هستند

«ابتسام الصائغ»، فعال حقوقی بحرین نیز از انتقال یکی دیگر از بازداشتی‌های زندان حوض الجاف به بیمارستان خبر داد.

وی اظهار داشت: این بازداشتی با علائم ناراحتی مشابه شهید حسن الحایکی روبرو شد که به دلیل شکنجه در زندان و بی تفاوتی اداره زندان‌ها به درمان وی بیست و پنج روز پس از بازداشت فوت کرد.

الصائغ گفت: بازداشتی‌ها از سرنوشت این بازداشتی که در بیمارستان بی خبر هستند و احتمال می‌دهند با توجه به وخامت حال وی در حین انتقال به بیمارستان جان سپرده باشد .

حسن جاسم حسن الحایکی جوان بحرینی حین بازجویی در ساختمان بازپرسی جنایی بحرین در اثر شدت شکنجه به شهادت رسید.

فعال بحرینی گفت: زندانیان و بازداشت شدگان در بحرین امیدی به زنده بیرون آمدن از زندان را ندارند و با توجه به بی توجهی اداره زندان‌ها به حال و روز آنها در معرض خطر مرگ هستند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

«سازمان دموکراسی و حقوق بشر» بحرین نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد: زندانیان سیاسی در زندانی در جزیره المحرق که در نزدیکی منامه، پایتخت بحرین قرار دارد، هر روز از سوی پلیس‎های اردنی که مسئولیت امنیت این زندان را به عهده دارند، مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

بر اساس این بیانیه، این زندانیان در مکان‎هایی مورد ضرب و شتم قرار می گیرند که فاقد دوربین های مدار بسته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عجل لولیک الفرج ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند.
  • عجل لولیک الفرج ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند.
  • عجل لولیک الفرج ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس