کد خبر 612071
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

دادستان بحرین حکم 15 روز زندان برای رئیس شورای علمای اسلامی این کشور صادر کرد. از سوی دیگر مسئولان بحرینی ریئس شورای الوفاق و 10 روحانی، مداح و فعال سیاسی این کشور را نیز بازداشت کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از سایت مرآة البحرین، دادستانی کل بحرین مدت حکم بازداشت مجید المشعل، روحانی شیعه و رئیس شورای علمای اسلامی این کشور را 15 روز اعلام کرده است.

نیروهای امنیتی آل خلیفه صبح روز شنبه (30 ژوئیه) با یورش به خانه المشعل این روحانی شیعه را بدون اعلام دلیل و اتهام، بازداشت کردند.

روز یکشنبه مدیر کل پلیس استان شمالی بحرین گفته بود، المشعل به اتهام "تحریک دیگران به انجام اقدامات خلاف قانون و همچنین مشارکت در تجمعی غیرقانونی" بازداشت شد. تا امروز تاریخی برای حبس وی تعیین نشده بود.

این مسئول امنیتی رژیم آل خلیفه در ادامه باز هم مدعی شد المشعل پیش از این نیز به دلیل اقدامات خلاف قانونش به دادگاه احضار و به دادستانی کل ارجاع داده شده بود اما به اقدامات خود ادامه داد.

از سوی دیگر مسئولان بحرینی روز دوشنبه جمیل کاظم، رئیس شورای جمعیت الوفاق را به همراه هفت تن دیگر از روحانیون و در مداحان و یک زن را بازداشت کردند.

از سوی دیگر دستگاه امنیتی بحرین با احضار پدران برخی از کشته شدگان انقلاب این کشور آنها را بازداشت کرده است. یک فعال به نام یاسر ناصر نیز بازداشت شده‌ است.

رژیم آل خلیفه در راستای سرکوب اعتراضات داخلی و اعمال فشار بر جمعیتی که در منطقه الدراز در مقابل خانه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعه این کشور تحصن کرده‌اند، سلسله عملیات‌های بازداشت را آغاز کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس