کد خبر 612952
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: وجود محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد، گرانی بنزین، نبود فرصت‌های شغلی و مشکلات معیشتی، عدم اثربخش بودن جرائم رانندگی، ابهام و خلاءهای قانونی و ... بخشی از علل و عوامل اصلی استفاده بیش از اندازه شهروندان از موتورسیکلت‌ها است.

 به گزارش مشرق، در واکنش به برخی انتقادات مطرح شده مبنی بر عدم برخورد پلیس با تخلفات موتورسیکلت‌سواران در شهر تهران، با رد این ادعا اظهار داشت: برخورد با تخلفات ترافیکی موتورسیکلت‌ها همواره جزء ماموریت‌های اصلی ما بوده و این اولویت در برخورد با تخلفات موتورسواران در سال‌های اخیر همواره برای پلیس مورد تاکید بوده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: آمارهای 10 سال اخیر نشان می‌دهد که متاسفانه هر سال به نسبت سال قبل از آن، میزان برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران افزایش داشته و این نشان از اهمیت موضوع برخورد پلیس با تخلفات موتورسیکلت‌ها دارد.

* توقیف 50 هزار موتورسیکلت و جریمه 800 هزار موتور سوار متخلف در 4 ماهه امسال

وی با بیان آمار میزان برخورد پلیس با تخلف موتورسیکلت‌ها در شهر تهران در 4 ماهه ابتدایی امسال گفت: در 4 ماهه نخست امسال، 50 هزار موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ اعزام شده‌اند و در همین مدت، 800 هزار برگ جریمه برای تخلف موتورسواران صادر شده است که این آمار نشان از افزایش 15 درصدی برخورد با تخلفات موتورسواران در شهر تهران به نسبت مدت مشابه سال قبل دارد.

* لزوم پرداختن به علت‌ها به جای تمرکز بر معلول/ تاثیر گرانی بنزین، طرح‌های ترافیکی و نبود فرصت شغلی در افزایش تردد موتورسیکلت‌ها

حسینی با تاکید بر لزوم ریشه‌یابی برای برخورد موثر با تخلف موتورسیکلت‌سواران و تردد بیش از اندازه موتور در معابر پایتخت افزود: این میزان برخورد با موتورسواران و مقایسه آن با شرایط فعلی نشان می‌دهد که برخورد ما تنها با معلول بوده و باید برای یافتن علت ریشه یابی کرد که البته حیطه وظایف پلیس، تنها معلول این پدیده را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت اضافه کرد: باید به این سوالات پاسخ داد که چرا این تعداد موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند؟ چه توجیهی برای تردد این تعداد موتورسیلکت وجود دارد؟

وی خاطرنشان کرد: وجود محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد، گرانی بنزین، نبود فرصت‌های شغلی و مشکلات معیشتی، عدم اثربخش بودن جرائم رانندگی، ابهام و خلاءهای قانونی و ... بخشی از علل و عوامل اصلی استفاده بیش از اندازه شهروندان از موتورسیکلت‌ها است که باید تمامی دستگاه‌های مسئول، با درک صحیحی از موضوع، سهم عوامل اقتصادی، اجتماعی و ترافیکی را در این مساله مشخص کنند.

* برخی پارکینگ‌های از موتورهای توقیفی اشباع شده/ انتقاد از تولید زیرپله‌ای موتورسیکلت‌ها

حسینی با تاکید بر اینکه این مساله تنها ریشه ترافیکی ندارد، گفت: متاسفانه امروز در شرایطی قرار داریم که تعدادی از پارکینگ‌های سطح شهر تهران از موتورسیکلت‌های توقیفی پر شده و این پارکینگ‌ها از پذیرش موتورسیکلت‌های جدید، امتناع می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: این در حالی است که برخی از صاحبان موتورسیکلت‌های توقیفی ترجیح می‌دهند به جای پرداخت جریمه و خلافی، هزینه پارکینگ، بیمه موتورسیکلت‌های توقیف شده، عوارض و سایر هزینه‌ها، از ترخیص موتورهای توقیفی خود چشم پوشی کرده و موتورسیکلت جدیدی را از بازار تهیه کنند چراکه موتورسیکلت‌های فاقد استانداردی که در زیرپله تولید می‌شوند، با قیمت نازل روانه بازار می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است آن است که پلیس در مورد برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌ها حساسیت لازم را دارد ولی تعداد کثیر موتورسیکلت‌ها و مولفه‌های دیگر در ترغیب مردم به استفاده از این وسیله نقلیه، باعث می‌شود تا این برخوردها تغییر محسوسی در شرایط موجود ایجاد نکند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رهگذر ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    به عنوان يك موتورسوار -البته قانونمند- مي‌گويم زورتان به ما موتورسوارها مي‌رسه كه دستمون از همه جا كوتاهه و نمي‌تونيم ماشين بخريم؟!! در ضمن با افزايش جريمه فقط داريد به پولدارها حال مي‌ديد چون جريمه‌ها بيشتر وقت‌ها عادلانه نيست و در حق ما اجحاف مي‌شه. سايت محترم مشرق لطفا منتشر كنيد تا همه بخونن (شايد هم بعضي از مسئولين مملكت) و همه‌ي كاسه كوزه‌ها رو سر ما موتورسوارا نشكنند!
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    نبود سامانه های جابجایی همگانی کارآمد دلیل اصلی است توجه داشته باشید در تهران فقط 2 خط نیمه استاندارد مترو داریم و بقیه خطوط به هیچ وجه استاندارد نیستند و سر رسید هر قطار آنقدر زیاد است که اصلا نمی توان نام آن را مترو گذاشت! فاصله و سررسید استاندارد 3 دقیقه است نه 20 دقیقه و نیم ساعت! مگر ما اسکولیم که نیم ساعت منتظر رسیدن مترو شویم 1 ساعت هم در راه باشیم! مگر یک شبانه روز چند ساعت است که یک سفر درون شهری که می تواند 10 تا 15 دقیقه زمان ببرد را یک ساعت و نیم به درازا بکشانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس