روزنامه چاپ اراضی اشغالی در گزارشی با تاکید بر منافع مشترک رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در تقابل با ایران و حزب‌الله لبنان، به گرم شدن روابط تل‌آویو و ریاض اذعان کرد.

 به گزارش مشرق، در حالی که دید و بازدیدهای شخصیت‌های سعودی و صهیونیستی ادامه دارد، روزنامه چاپ اراضی اشغالی در مطلبی اذعان کرده که روابط دو طرف، گرم شده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید «حاج اسماعیل احمد زهری» با بیان اینکه عربستان روابط پنهانی خود با اسرائیل را دارد علنی می‌کند، از همگان خواست در برابر این خطر بزرگ موضعگیری کنند.

سید حسن نصرالله گفت: «امروز عادی‌سازی روابط بین دو طرف صورت گرفت و عربستان امروز خود را در جهان عرب و اسلام به عنوان دولت اسلامی و دولت قرآن و دولت حرمین شریفین میخواند و فردا اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد».

حالا روزنامه صهیونیستی در گزارشی پیرامون هشدار دبیرکل سازمان ملل در خصوص روابط این رژیم و عربستان سعودی، اذعان کرده که روابط این دو در سال‌های اخیر گرم شده است.

جروزالم پست نوشت: «گرمی روابط موضوعی جالب است اما موضوع جالبتر، آن چیزی است که در پشت پرده در حال اتفاق است. شاهزاده ترکی بن فیصل رئیس اطلاعات عربستان سعودی از 1979 تا 2001 ، علنا چندین بار در نشست‌های بین‌المللی با مقامات نظامی و دیگر شخصیت‌های اسرائیلی حاضر شده است».

این رسانه صهیونیستی ادامه داد: «انور عشقی، ژنرال بازنشسته و رئیس اندیشکده سعودی مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه، با دوری گلد مدیرکل وزارت خارجه و چند تن از نمایندگان کنست دیدار کرد. او همچنین با چندین رسانه اسرائیلی مصاحبه کرده است. خبرهای مربوط به مقامات ارشد اسرائیلی از قبیل گلد و ژنرال یوآو مردخای هماهنگ کننده دولت اسرائیل توسط رسانه‌های عربی که متعلق به سعودی‌ها یا متاثر از پادشاهی سعودی هستند، پوشش داده شده است».

در گزارش این رسانه چاپ اراضی اشغالی آمده است: «بنا بر خبرهای رسانه‌های خارجی، در سطح محرمانه و مخفی، روابط در حال توسعه، موضوعی به مراتب جالب تر است. "اینتلیجنس آنلاین" گزارش داده که اسرائیل در حال فروش تجهیزات اطلاعاتی و همچنین تجیهزات کنترل و فرماندهی به نیروهای امنیتی سعودی است. پیشتر هم رسانه‌های خارجی گزارش دادند که روسای موساد با همتایان سعودی خود دیدار داشتند».

جروزالم پست با اشاره به واگذاری جزایر مصری «صنافیر» و «طیران» به عربستان سعودی، این موضوع را هم به گرمی روابط ریاض و تل‌آویو مرتبط دانست.

در گزارش آمده است: «این توافق(واگذاری جزایر) تنها پس از آنکه سعودیها قول دادند به توافق صلح بین اسرائیل و مصر احترام می‌گذارد، نهایی شد چرا که در بخشی از توافق صلح تاکید شده که این جزایر، از نظر نظامی بیطرف و غیرنظامی باقی می‌ماند».

روزنامه صهیونیستی با اذعان به گرمی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی می‌نویسد: «خلاصه بگوییم، این گزارش‌های متعدد خبری ابراز می‌کند که چیزی در حال جریان و حادث شدن است. تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها».

این رسانه صهیونیستی در پایان گزارش از نگرانی مشترک این رژیم و عربستان سعودی از نفوذ ایران در منطقه و حزب‌الله لبنان سخن گفته و می‌نویسد: «انگیزه‌ تقویت پیوندها، منافع مشترک است».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس