کد خبر 602570
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

مجتهد فعال توییتری عربستانی در تازه ترین افشاگری خود گفت اطمینان حاصل کرده که وزیر دفاع عربستان در سفر چند ماه گذشته‌اش به اردن با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

افشاگری مجتهد درباره دیدار بن سلمان و نتانیاهو
به گزارش مشرق، "مجتهد فعال توییتری عربستانی که به افشاگری از خاندان آل سعود شهرت دارد تاکید کرد: بن سلمان حدود سه ماه پیش که اردن سفر کرده بود در شهر العقبه با نخست وزیر اسرائیل دیدار کرده است.

بر اساس این خبر، علت اصلی این دیدار تفاهم علیه ایران و جلب حمایت اسرائیل و لابی آن در آمریکا برای کمک به او در کنار زدن «محمد بن نایف» ولی‌عهد عربستان از مسیر قدرتش بوده است.

مجتهد گزارش کرد بن سلمان بر همین مبنا به آمریکا سفر کرد؛ اما ظاهرا ایالات متحده هنوز کاملا درباره حمایت از او برای روی کار آمدن به عنوان شاه آتی آل سعود مطمئن نیست و «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نیز رفتار چندان خوبی با بن سلمان نداشته است.

بر همین اساس افشاگر عربستانی تأکید کرد با توجه به نتایج حاصل شده به نظر می‌رسد وزیر دفاع جوان آل سعود که می‌داند «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» از بن نایف حمایت می‌کنند، تلاش کرده بود پیش از انتخابات مسأله جلب حمایت آمریکایی‌ها را قطعی کند و به همین دلیل برای بهره برداری از روابط جدیدش با اسرائیل عجله کرده است.

مجتهد پیشتر و در جریان سفر بن سلمان به اردن گفته بود فضا برای عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل مهیا شده و این کشور می‌تواند به بهانه ساخت پل زمینی عربستان و مصر، هماهنگی با مسئولان اسرائیلی را آغاز کند.

گزارش‌های غیر رسمی نیز مبنی بر دیدار بن سلمان با نتانیاهو در اردن منتشر شده بود.
 
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس