معاون دونالد ترامپ در پی اظهارات جنجالی این نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا علیه خانواده یک سرباز کشته شده در جنگ عراق، اظهار داشت که باراک اوباما و هیلاری کلینتون خاورمیانه را به دست داعش دادند و سیاست های ترامپ از کشته شدن سربازان بیشتر جلوگیری می کند.

 به گزارش مشرق، مایک پنس فرماندار ایندیانا و معاون انتخابی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا، با دفاع از اظهارات جنجالی ترامپ، اوباما و کلینتون را مسبب «تصمیمات فاجعه باری» دانست که منجر به کشته شدن «همایون خان» سرباز مسلمان آمریکایی پاکستانی تبار در عراق شد.

وی افزود: من و دونالد ترامپ بر این باوریم که همایون خان یک قهرمان آمریکایی است و خانواده او نیز مانند خانواده سایر کشته شدگان در جنگ باید مورد تجلیل همه آمریکایی ها باشند.

ترامپ روز شنبه با حمله لفظی به خضر خان، پدر همایون خان به دلیل سخنرانی اش در گردهمایی دمکرات ها که در آن از ترامپ انتقاد کرده بود ، جنجال آفرید.

ترامپ این سئوال را مطرح کرد که آیا اظهارات خضر خان را خود او تهیه کرده یا حزب دمکرات این کار را کرده است. او همچنین سکوت همسر خضر خان روی صحنه را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت که شاید همسر خضر خان به دلیل ایمان اسلامی مجاز به حرف زدن نبوده است!

ترامپ شنبه شب در بیانیه ای همایون خان را یک قهرمان نامید اما به حملات لفظی خود علیه خضر خان پدر سرباز کشته شده ادامه داد که این امر روز یکشنبه واکنش های زیادی را در پی داشت.

ترامپ گفت: (خضر) خان هیچوقت مرا از نزدیک ندیده و حق ندارد در برابر میلیون ها نفر مدعی شود که قانون اساسی آمریکا را نخوانده ام و حرف های نادرست دیگری بزند. اگر من رئیس جمهوری بشوم دوباره آمریکا را امن می کنم.

ترامپ در بیانیه شنبه شب خود همچنین از هیلاری کلینتون به دلیل سیاست خاورمیانه ای او و حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی به شدت انتقاد کرد و نسبت به اسلامگرایی افراطی و مهاجرت از برخی کشورهای خاص هشدار داد.

به نظر می رسد که اظهارات روز یکشنبه پنس با هدف آرام کردن انتقادها از ترامپ که از هر سو بر او وارد شد ، مطرح شده باشد.

پنس گفت: خان زندگی خود را برای دفاع از کشور در جنگ جهانی علیه تروریسم فدا کرد ؛ به دلیل تصمیمات فاجعه بار باراک اوباما و هیلاری کلینتون، خاورمیانه که زمانی یک منطقه باثبات بود اکنون به اشغال در آمده است.

وی افزود: ما با به تعلیق در آوردن مهاجرت از کشورهای لطمه خورده از تروریسم، بازسازی ارتش و شکست دادن داعش در منشاء آن و اعمال قدرت در سطح جهانی، این احتمال را کاهش خواهیم داد که بار دیگر سایر خانواده های آمریکایی به آلام خانواده خان مبتلا شوند.

روز یکشنبه پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و میچ مک کانل رئیس اکثریت مجلس سنا آمریکا در بیانیه هایی ، همایون خان را یک قهرمان آمریکا نامیدند. سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام نیز گفت که ترامپ با اظهارات خود درباره خانواده خان از حد و حدودی فراتر رفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    مطمئنیم شما هم همین کار را میکردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس