یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد علیرغم اختلافات گذشته، رژیم صهیونیستی و آمریکا به توافق در خصوص بزرگترین بسته کمک نظامی آمریکا به تل‌آویو نزدیک شده‌اند.

 به گزارش مشرق، یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی هفته آینده برای دور نهایی مذاکرات در خصوص بزرگترین بسته کمکی نظامی آمریکا به این رژیم عازم واشنگتن می‌شود.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در هفته جاری اعلام کرد که «یاکوف ناگل» سرپرست شورای امنیت داخلی اسرائیل با سفارشاتی عازم واشنگتن می‌شود تا با مقامات کاخ سفید دیدار کند به امد آنکه هرچه سریعتر توافقی میان تل‌آویو-واشنگتن در زمینه کمک نظامی آمریکا به اسرائیل به امضا درآید.

این مقام صهیونیستی در حالی عازم واشنگتن می شود که پیش از این نتانیاهو در حین نشست ماه فوریه خود با کابینه‌اش این احتمال را مطرح کرده بود که ممکن است رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد منتظر بماند و تا دولت بعدی آمریکا به توافق برسد.

واشنگتن‌پست در این خصوص نوشت، سفر ناگل نشان می‌دهد که احتمالاً نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که لزوماً در دولت بعدی آمریکا در زمینه کمک نظامی واشنگتن به تل‌آویو به توافق بهتری دست نمی‌یابد.

طبق این گزارش، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده است که آمادگی دارد یک یادداشت تفاهم 10 ساله را به امضا درآورد که طبق آن به طور چشمگیری کمک‌های کنونی آمریکا طبق توافقی که در سال 2018 منقضی می‌شود را 3.1 میلیارد دلار در سال افزایش می‌دهد. بعلاوه، کنگره پول بیشتری برای دفاع موشکی رژیم صهیونیستی تخصیص می‌دهد.

این در حالی است که نتانیاهو خواستار افزایش 5 میلیارد دلار در سال بوده است و استدلال کرده است که تل‌آویو بعد از توافق هسته‌ای ایران و 1+5، به هزینه بیشتری برای دفاع از خود در مقابل ایران نیاز دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس