کد خبر 574307
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

برای پنجمین بار در یک هفته گذشته روسیه موفق به ردیابی و رهگیری پرواز هواپیمای جاسوسی RC-135W آمریکا در جنوب دریای بالتیک شد که نزدیک مرز روسیه است.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد که یک فروند جنگنده سوخو 27 نیروی هوافضای روسیه با پرواز و انجام ماموریت نظامی هشدار موفق به بازگرداندن هواپیمای جاسوسی آمریکا شد.

براساس گزارش تکمیلی که امروز (دوشنبه) انتشار یافت، این هواپیمای جاسوسی که از یک پایگاه نظامی در انگلیس پرواز خود را آغاز کرده بود در آب های بین المللی ردیابی و هشدار عملیات صادر شده بود.

رسانه روسی زمان وقوع این پرواز جاسوسی را شامگاه یکشنبه اعلام کرده است.

منطقه دریایی بالتیک یکی از مناطق مرزی راهبردی برای مسکو به شمار می رود که هم اکنون ناتو در حال برگزاری رزمایش در استونی از جمهوری های شوروی سابق هستند و همزمان اعلام شده است که قصد اجرای طرح استقرار تا چهار هزار نظامی در این کشور و لتونی هم مرز روسیه و لیتوانی جمهوری سابق دیگر دارند.

برنامه نفوذ ناتو و آمریکا در این کشورها و همچنین مولداوی و گرجستان از دیگر جمهوری های شوروی سابق، سبب اعتراض و هشدارهای مکرر روسیه شده است که این اقدام ها همچنان ادامه دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • su 37 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    این آمریکا معلوم نیست چه غلطی میخاد بکنه ها ؟؟ جاي روسیه قهرمان بودم اون هواپیمای جاسوسیشون رو با سوخو 27 پودر میکردم تا دیگه جرات نکنه ازین غلطا بکنه کشوری که سوخوي 35 و اس 400 داره نباید ازین جوجه موجه ها بترسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس