کد خبر 608937
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

یک مقام عالیرتبه نظامی آمریکا گفت که هرگونه همکاری نظامی و اطلاعاتی میان واشنگتن و مسکو با هدف هماهنگ نمودن حملات هوایی در سوریه، در فضایی عاری از اعتماد صورت خواهد گرفت.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، یک مقام عالیرتبه نظامی آمریکا گفت که هرگونه همکاری نظامی و اطلاعاتی میان آمریکا و روسیه برای اجرای حملات هوایی علیه هدفهای موردنظر در سوریه نه تنها بر مبنای اعتماد نخواهد بود؛ بلکه تدابیری را برای تضمین امنیت عملیاتی آمریکا دربر خواهد داشت.

شایان ذکر است که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که طی روزهای آتی با همتای روسی خود پیرامون پیشنهاد آمریکا برای افزایش همکاری نظامی و تبادل اطلاعاتی در خصوص سوریه گفتگو خواهد کرد.

طبق طرح پیشنهادی آمریکا، مسکو و واشنگتن از طریق تبادل اطلاعات حملات هوایی علیه جبهه النصره وابسته به القاعده را هماهنگ می کنند و از حمله هوایی سوریه به گروههای شورشگر داخلی نیز جلوگیری می نمایند.

این درحالیست که مقامات عالیرتبه نظامی و اطلاعاتی آمریکا با بدبینی عمیقی به این طرح پیشنهادی می نگرند.

«جوزف دانفورد» ژنرال نیروی دریایی و رئیس ستاد مشترک در یک کنفرانس خبری با حضور «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا گفت که «ما [آمریکا] قصد نداریم به معامله ای بر پایه اعتماد وارد شویم.. در هر معامله احتمالی میان ما و دولت روسیه، رویه ها و روندهای خاصی حکمفرماست که متضمن حراست از امنیت عملیاتی ما خواهد بود».

گفتنی است که بسیاری از مقامات آمریکا نگران آن هستند که تبادل اطلاعاتی با روسیه خطر افشای منابع،‌ روشها و قابلیتهای جاسوسی آمریکا را در پی داشته باشد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس