کد خبر 607535
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

تروریستها با ۱۳ خودروی انتحاری مواضع ارتش سوریه را در به شهرک «کنسبا» هدف قرار دادند و با وجود تلفات بسیار سنگین، اما این شهرک را اشغال کردند.

 به گزارش مشرق، درگیری‌های سنگین در شمال استان لاذقیه همچنان ادامه دارد و شهرک کنسبا برای سومین بار طی یک هفته گذشته دست‌به‌دست شد و بار دیگر تحت کنترل تروریست‌ها قرار گرفت.

با وجود این که نیروهای سوری و مقاومت هفته گذشته توانستند شهرک راهبردی کنسبا را بازپس بگیرند اما عناصر تروریستی با پاتکهای گسترده مجددا این شهرک را اشغال کردند.

نقطه قوت تروریست‌ها در حملات انتحاری با خودروهای بمبگذاری شده است. تروریستها در این حملات با 13 خودروی انتحاری مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند. کنترل این مناطق در یک هفته گذشته میان طرفین درگیری دست به دست می‌شود.

انتظار می‌رود ارتش سوریه در حملات جدید خود بتواند بار دیگر کنترل کنسبا را در دست بگیرد.

عناصر تروریستی جیش الفتح با تمام توان درصدد هستند با تثبیت مواضع در شمال استان لاذقیه از پیشروی نیروهای سوری به سمت مرزهای اداری استان ادلب جلوگیری کنند.

گروه‌های تروریستی در درگیریهای سه ماه گذشته تلفات بسیار سنگینی را متحمل شدند که در نوع خود بی سابقه بوهد است.

براساس اطلاعات به دست آمده علاوه بر نابودی تعداد زیادی از تجهیزات نظامی، صدها تن از تروریستها در این درگیریها کشته شدند.

با وجود این تلفات، سرکردگان تروریستها و حامیان منطقه ای آنها به خوبی می‌دانند باید به هر شکل ممکن حتی به قیمت کشته شدن صدها تن از نیروهایشان از ورود ارتش سوریه به استان ادلب جلوگیری کنند.

کشته شدن صدها تن از عناصر تروریستی باعث شده، سرکرده‌های میدانی گروه تروریستی جیش الفتح، اعزام صدها تن از نیروهای ذخیره خود را به شمال استان لاذقیه در دستور کار قرار دهند.

در حال حاضر، تلفات تروریستهای جیش الفتح در استان لاذقیة بسیار بالا گزارش شده باشد و تعدادی کمی از نیروهای آنها در میدان نبرد حضور دارند.

سرکرده‌های بلندپایه جیش الفتح برای جلوگیری از تسلط کامل نیروهای سوری بر  استان لاذقیه از نیروهای مستقر در استان ادلب، استفاده کردند. استان ادلب اصلی‌ترین پایگاه تروریستهای جیش الفتح در سوریه است.

شهرکهای راهبردی کنسبا و «کبانی» بر مناطق جنوبی استان ادلب اشراف کامل دارند و در صورت پاکسازی این شهرکها، دومینوی سقوط شهرهای جنوبی استان ادلب از جمله «جسرالشغور و اریحا» شروع می شود و این مسئله به معنای ورود نیروهای سوری به مقر اصلی تروریستهای جیش الفتح در سوریه است.

ادامه وضعیت فعلی و تداوم تلفات تروریستها باعث می‌شود فرماندهان گروه تروریستی جیش الفتح برای دفاع از مقر اصلی خود تمامی نیروهای خود را از حومه جنوبی شهر حلب و شمال شهر حلب به استان ادلب اعزام کنند.

خلأ حضور عناصر تروریستی در این منطقه باعث می شود جنوب و شمال شهر حلب در آستانه سقوط قرار بگیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس