نماینده مجلس سوریه گفت: آمریکا با مشکوک خواندن عملیات انسانی در حلب قصد تسلط بر گذرگاه‌های ایجاد شده توسط دولت سوریه و روسیه در این منطقه و رساندن سلاح به تروریست‌های محاصره شده در شرق آن را دارد.

 به گزارش مشرق، «احمد مرعی» عضو پارلمان و کارشناس حقوق بین الملل سوریه اظهار داشت: آمریکا قصد مشکوک خواندن روند عملیات انسانی دولت سوریه با همکاری روسیه در حلب را دارد تا مانع پیشروی ارتش سوریه شده و با تحریک افکار عمومی در خصوص پرونده انسانی حلب، دولت سوریه را به سوی مسائلی سیاسی سرگرم کند.

مرعی تاکید کرد: اوضاع میدانی وخیم تروریست‌های محاصره شده در محله‌های شرقی حلب محور آمریکایی را به تلاش برای نجات آنها از ضربه نهایی ارتش سوریه وادار کرده است.

وی با اشاره به درخواست استفان دی مستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل از روسیه برای تحویل کار نظارت بر گذرگاه‌های انسانی حلب به سازمان ملل به بهانه تجربه این نهاد در مسائل اینچنینی، گفت: دلیل واقعی این درخواست تبدیل گذرگاه‌ها به راهی برای رساندن کمک‌های نظامی و سلاح تحت عنوان کمک‌های بشردوستانه برای تروریست‌های محاصره شده در شرق حلب است .

نماینده سوری گفت: دولت سوریه 4 گذرگاه انسانی در حلب باز کرده که 3 گذرگاه برای خروج غیرنظامیان از این منطقه و گذرگاهی هم مخصوص افراد مسلح است علاوه بر اینکه فرمان عفوی از سوی رئیس جمهور برای همه حاملان سلاح علیه دولت سوریه صادر شده تا بتوانند خود را تسلیم و فرصتی برای بازگشت به زندگی طبیعی داشته باشند.

مرعی در پایان سخنان خود ضمن محکوم کردن موضع واشنگتن گفت: آمریکایی‌ها آخرین طرفی هستند که حق اظهار نظر درباره مسائل انسان دوستانه را دارند چرا که جنایات نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش در سوریه به سرکردگی آمریکا تمامی ندارد و تازه‌ترین آن جنایت کشتار بیش از هفتاد غیرنظامی از جمله زنان و کودکان غندوره است.

روسیه و دولت سوریه از روز پنجشنبه عملیات انسانی را در بخش شرقی حلب که تحت سیطره مخالفان سوری است، آغاز کردند که شامل ایجاد گذرگاه‌های امن می‌شود تا شهروندان بتوانند از مهمترین مقرهای مخالفان سوری خارج شوند. این درحالی است که آمریکا نسبت به این  رخداد نگران است.

وزیر خارجه آمریکا عنوان داشت: به شدت این احتمال وجود دارد که عملیات انسانی در حلب یک چالش باشد.

مخالفان می‌گویند، که طرح انسانی روسیه در حلب شبیه به بیرون راندن اجباری مخالفان است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس