کد خبر 607488
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

فعال و افشاگر توییتری عربستانی در تازه ترین گزارش‌های خود اعلام کرد سفر انوری عشقی ژنرال سعودی به اسرائیل به دستور شخص جانشین ولی‌عهد (پسر شاه) صورت گرفته است.

 به گزارش مشرق، مجتهد فعال و افشاگر عربستانی که پیش از این درباره دیدار «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد، وزیر دفاع آل سعود و رئیس دیوان پادشاهی این کشور با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اردن افشاگری کرده بود؛ این بار از تلاش‌های روز افزون بن سلمان برای نزدیکی با اسرائیل خبر داده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز جمعه (دیروز) گزارش داد «انور عشقی» ژنرال بازنشسته عربستانی و رئیس مرکز مطالعات سیاسی خاورمیانه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.

این روزنامه اعلام کرد عشقی در رأس هیأتی از اساتید دانشگاه و بازرگانان سعودی برای دیدار با مسئولان اسرائیلی به اراضی اشغالی سفر کرده اما مدعی شد که این دیدار رسمی و به نمایندگی از دولت عربستان نیست زیرا عشقی هیچ مسئولیتی در حکومت فعلی عربستان ندارد.

این در حالی است که مجتهد در توییتر خود تأکید کرد که ژنرال سعودی با دستور مستقیم دیوان پادشاهی عربستان و از سوی «محمد بن سلمان» مأمور شده به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، توجه و حمایت اسرائیل را جلب کند تا اسرائیلی‌ها واشنگتن را قانع کنند که بن سلمان را به عنوان گزینه پادشاهی عربستان به جای محمد بن نایف ولیعهد انتخاب کنند.

 مجتهد همچنین نوشته: محمد بن نایف ولی‌عهد و وزیر کشور عربستان نیز با اسرائیل رابطه دیرینه و کهنی دارد؛ اما ماهیت این رابطه با آنچه بن سلمان به دنبال آن است متفاوت است،‌ بن نایف سال‌هاست به صورت پنهانی با اسرائیل همکاری امنیتی و اطلاعاتی دارد اما به دنبال عادی سازی روابط با این رژیم نیست.

این افشاگر عربستانی ادامه داد که هم محمد بن سلمان هم بن نایف نادان هستند و اسرائیل از این مسأله استفاده می‌کند تا جایی که به هر دو این برداشت را منتقل کرده که رابطه با او از اهیمت بیشتری برخوردار است و در این میان هم فرصت همکاری امنیتی و اطلاعاتی را عربستان رابه دست آورده هم اینکه فضا برای عادی سازی روابط میان ریاض‌ و تل‌آویو فراهم می‌شود.

 بن سلمان طی یک ماه گذشته دو بار به آمریکا سفر کرده است، افشاگر سعودی در واکنش به اولین سفر بن سلمان به آمریکا نوشته بود او برای جلب حمایت واشنگتن به دیدار مسئولان آمریکایی رفته اما ظاهرا ایالات متحده هنوز کاملا درباره حمایت از او برای روی کار آمدن به عنوان شاه آتی آل سعود مطمئن نیست و «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز رفتار چندان خوبی با بن سلمان نداشته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس