رئیس کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز مجلس منطقه‌ای اسرائیل به طرفهای ذیربط لبنان اعلام کرد که قوانین ساخت و ساز اسرائیل بر شهرک «الغجر» اجرا و این شهرک به اراضی اشغالی ضمیمه خواهد شد.

 به گزارش مشرق، دشمن صهیونیستی به سیاستهای اشغالگرانه خود در خاک لبنان همچنان ادامه می‌دهد.

روزنامه «الاخبار» امروز دوشنبه گزارش داد که دشمن صهیونیستی قصد دارد شهرک «الغجر» لبنان را به صورت کامل به اراضی اشغالی ضمیمه کند.

وبگاه خبری «واللا» اسرائیل نیز اعلام کرد که «عاموس رودین» رئیس کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز مجلس منطقه‌ای اسرائیل به طرفهای ذیربط لبنان اعلام کرد که قوانین ساخت و ساز اسرائیل بر همه این شهرک اجرا خواهد شد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که شورای وزارتی اسرائیل سال 2010 با طرح سازمان ملل و رئیس یونیفل مبنی بر اینکه بخش شمالی غجر به لبنان باز گردانده شود، موافقت کرده بود.

به گزارش این وبگاه، یک کارشناس حقوق بین الملل هشدار داده است که تصمیم تحمیل قوانین ساخت و ساز صهیونیستی بر بخش شمالی غجر با حقوق بین الملل در تعاض است.

وی تأکید کرد که «این روند می‌تواند اسرائیل را وارد تصمیمهای اداری غیر قانونی کند که با معاهدات بین المللی که اسرائیل امضا کرده است، در تعارض باشد».

این کارشناس در پایان تأکید کرد: این تصمیم ممکن است که بهانه مناسبی برای حزب الله به منظور حمله به اسرائیل فراهم کند... و از اسرائیل در سازمان ملل شکایت شود».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس