رحیم‌پور ازغدی گفت: در نماز جمعه تهران از بنده دعوت شد، اما وقتی متوجه شدند می‌خواهم اسنادی را برای مسئله نفوذ ارائه کنم، سخنرانی من لغو شد.

به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به گرامیداشت سالروز فرارسیدن برگزاری اولین نماز جمعه، اظهار کرد: تعلیم، تنبیه و امربه‌معروف و نهی از منکر سه وظیفه‌ای است که در باب اهمیت نماز جمعه در منابع ما عنوان شده است.

وی ادامه داد: هرجا تحریف دین صورت می‌گیرد و یک تشیع قلابی عرضه می‌شود، آنگاه امام جمعه باید در برابر این انحراف ایستادگی کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در بین مسئولانی که داریم کسانی هستند که یک صفحه قرآن نمی‌توانند بخوانند، خاطرنشان کرد: هرکس یک مدرک دانشگاهی دارد مهم‌ترین مسئولیت‌ها را به او سپرده‌اند که در مسئولیتش احتیاط‌طلب است.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب از مسائل فرهنگی تا اقتصادی بارها در قالب احکام مشخص به مسئولان فرمایشات سازنده‌ای بیان کردند و در مقابل برخی مسئولان فقط «بله» می‌گویند و عمل نمی‌کنند، وظیفه دوم نماز جمعه، تنبیه غافل است، این بدان معنا است که قوه عقل عملی افراد در بخشی از جامعه و مدیران تضعیف شده است.

وی یادآور شد: وظیفه سوم در نماز جمعه، امر به معروف و نهی از منکر است، اسلام می‌فرماید که همه چیز به ما در عرصه عمومی مربوط است و مسئول هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه امام راحل در منشور برادری به جریان‌های آن روز می‌فرمایند که نظریه‌های مختلف باید آزادانه عنوان شود، اضافه کرد: همه مسائل قابل بحث است؛ منتهی به درستی و هیچکس حق ندارد مانع نظر دیگری شود، حال سؤال است که نهی از منکر منفی کافی نیست؟ اینکه کسانی در مورد موضوعی همیشه اظهار موافقت کنند طبق روایات، منافق بوده و دنبال منافع خود هستند، دسته دوم کسانی هستند که با هر موضوعی مخالفت می‌کنند، اما امر به معروف و نهی از منکر شکل هیچ‌کدام نیست و یک درگیری دائمی با وضع موجود بوده و از همه واجبات، مهم‌تر است.

رحیم‌پور ازغدی تبیین کرد: در روایات آمده است که هرگز نباید موضع اعتراض را ترک کنید، حتی اگر نمی‌توانید به صورت علنی جبهه بگیرید؛ در این راستا کسانی خونسرد و آرام هستند و مسئولیت‌های مختلفی دارند، در حالی که امام علی (ع) می‌فرمایند من چطور آرام باشم وقتی مردم در جامعه دچار مشکلاتی هستند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج برای جوانان و غفلت مسئولان از این مهم، تشریح کرد: مسئولی که راحت بخوابد و بداند چند میلیون دختر و پسر در کشور هستند که با سن‌های بالا هنوز ازدواج نکرده‌اند، خائن هستند، اگر کسی روایات پیامبر اکرم(ص) را باور کند که برای همه مدیران در قیامت تابوت‌های از آتش آماده کرده‌اند که باید پاسخگو باشند، دیگر آرام نخواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عده‌ای در کشور می‌گویند برخی از اظهارنظرها، تضعیف کردن نظام است، متذکر شد: انکار وجود فساد، نظام را تضعیف می‌کند، البته نه اینکه فسادی باشد و منکر را نهی نکرد.

رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه آرمان‌بافی خیالی باطل است، توضیح داد: آرمان با واقع‌بینی صحیح است، در اسلام آمده است، مصلحت نظام مصلحت مردم و کمک به اجرای احکام اسلام در عمل خواهد بود؛ در این راستا یکی از وظایف مسئولان این است که به سؤالات مردم پاسخ بدهند، با این نگرش مسئولان باید با مردم در موضوع کشف و مبارزه با قاچاق و رشوه همکاری کنند، نباید کاری کرد که مقام معظم رهبری بگویند من تنها هستم؛ آن مردم 36 میلیون نفری که در دهه 60 جلوی آن همه تروریست را گرفتند چطور توانستند، اما مردم 70 میلیونی نمی‌توانند جلوی قاچاق و رشوه را بگیرند؟

وی، خطاب به جمع حاضر گفت: بعضی از مسئولان ما انسان‌های خوبی هستند، اما تا مسئله رسانه‌ای نشود و آبرویشان نرود کاری نمی‌کنند، اما با این وجود بدبین شدن به مسئولان کار غلطی است، چراکه مسئولان خادم و خدمتگزار زیادی نیز در کشور داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: حقوق کارگر معدن را نمی‌دهند و او را شلاق می‌زنند، اما این مردکی که مسئول است 70 میلیون ماهی حقوق می‌گیرد، آیا مردم بچه‌های خود را فدا کردند که شما سرِ کار بیایید؟ مردم این کار را کردند که احکام اسلام محقق شود، در نماز جمعه مسائل مختلف باید رسانه‌ای شود، مسئولان باید هر هفته به نماز جمعه بیایند و پاسخگوی مردم باشند نه اینکه صف اول بنشینند و دوربین‌ها آن‌ها را نشان دهند.

رحیم‌پور ازغدی در پایان عنوان کرد: در نماز جمعه تهران از بنده دعوت شد و ائمه جمعه هم حمایت کردند که سخنرانی کنم، اما وقتی متوجه شدند می‌خواهم اسنادی را برای مسئله نفوذ ارائه کنم، بلافاصله سخنرانی من کنسل شد؛ اگر نماز جمعه در باتلاق محافظه‌کاری افتاده شود نمی‌تواند به وظیفه شرعی خود عمل کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    کی اجازه نداد
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    کی اجازه نداد
  • 182 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    لطفا" قبل از بکارگیری این چنین افرادی خداو قیامت را به همین مسئولین نماها بشناسید یک عده اینقدر پول مفت خوردن که دیگر خدارا نمیشناسن و نعوذ بالله فکر میکنن از خداقویترن و میتوانن قبل از مرگ توبه کنن بیخبر از اینکه خداوند با صراحت می فرماید توبه ی این افراد دقیقه 90 پذیرفته نیست ....
  • حمید ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    ضمن تشکر از مشرق، معرفی افراد آگاه و متخصص و متعهد چون آقای رحیم پور ازغدی هم یکی از تلاشهای مثبت فرهنگی است در زمانی که ابهامات زیادی در جامعه وجود دارد و اندک افرادی همانند ایشان کمر همت به رفع ابهامات بسته اند و در حوزه دین و ساست و جامعه اسلامی و مدنی فعالیت میکنند نیاز است بیشتر از ایشان تبلیغ و در معرفی وی و امثال این استاد بزرگوار جدیت بخرج داد من به سهم خود از ایشان تشکر میکنم و از خداوند قادر متعال برابشان عمری طولانی و با عزت در جهت مجاهدت در حوزه فرهنگی مسئلت مینمایم
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    احسنت
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    سلام و صلوات و فیوضات ذات اقدس ربوبی بر استاد و مرادم حکیم رحیم پورازغدی مشرق باورمیکنی اگر بگویم یکبار 22ساعت پشت سرهم سخنرانی های حکیم متاله حسن رحیم پورازغدی را اصغا کردم البته با ریتالین دوپینگ مغزی کردم
  • صالح ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    آقای ازغدی قبلا هم گفتند.این وضع سخنرانی های پیش از خطبه نماز جمعه تهران و شهرستان ها باید اصلاح شود.یعنی چه که مسئول بیاید متکلم وحده باشد و صرفا از خودش تعریف و تمجید کند .حداقل این است که اجازه بدهند مردم سوالات خود را بپرسند و به تعدادی از سوالات حاضران پاسخ دهد.مسئول از اسمش هم پیداست یعنی کسی که باید به خدا و مردم جواب پس بدهد
  • محمود ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    خداوندبه ایشان که سربازنظام هستندوباروشنگری های خوددرپاسداری ازارزشهای اسلام وانقلاب تلاش می نمایندتوفیق وعاقبت به خیری عنایت بفرماید.
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    اقای رحیم پور با تشکر از انتقادات دلسوزانه متاسفانه راه حل عملی ارائه نمیدهید چه ربرنامه ای باید باشد که اقتصاد و سیاست و کشور داری ما درست بشود؟ وگرنه همه میدانیم که این موارد هست
  • یوسف بهلولی ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    با سلام در روایتی از اصحاب رسول درباره آخر الزمان آمده : رسول خدا فرمود در آخر الزمان روبیضه در باب امورات مردم به سخن می آید اما کمترین به حرفش اعتنا می کنند . پرسیدند جانم به فدایت روبیضه چیست ؟ حضرت فرمود آنکه تا کنون درباره امور مردم سخن نمیگفت .!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    آقای پور ازغدی شاید واقعا این اتفاق افتاده باشد ولی خدایی این حجم از تریبون که در اختیار شما هست در اختیار دولت هم نیست بین زمان حضور خودتان و اعضای دولت در نماز جمعه یک مقایسه ای بکنید بد نیست
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    به زودی به شهر قم به زیارت مراجع عظام تقلید میروم و از مسائل پشت پرده اطلاعاتی را در اختیارشان قرار میدهم و آنها را به حضور در صحنه ترغیب و تحریض و تشجیع میکنم خداوند از علما بیعت گرفته که در برابر سیری ظالم و گرسنگی مظلوم تماوش و تماوت نکنند خطاب به کسانی که حقوق های نجومی گرفته اندو حامیانشان صریحا اعلام میکنم من شیخ نمر باقرالنمر ایرانم و بزودی دست یکایک شما را قطع میکنم یا ایها النبی جاهدالکفار والمنافقین وغلظ علیهم
  • کتایون ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    ملت نه دی کجاست؟؟؟؟
  • مژده لواسانی ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    من از سخنرانی های آقای رحیم پور بسیار استفاده میکنم خداوند حفظشون کنه
  • الهام چرخنده ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    درود بر آقای رحیم پور بااخلاص و متفکرو مجاهد
  • قاسم شاکری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    بسمه رب شهدا و صدیقین الحق که برادر رحیم‌ پور ازغدی مطالب بسیار خوب و گوشه ای از درد ما ملت را گفتند. پناه بر خدا از شر شیطان رانده شده. و اما درمان اصلی و ریشه ای مشگلات ما ملت شریف. مگر حضرت محمد (ص) و مولا علی حجت ها و (الگو های) ما نیستند؟ این انوار هدایت الهی و کل چهارده معصوم در تمام طول عمر مبارکشان دائم مشغول جهاد و مبارزه با ظلم و ضالمین بودند. دائم در غزوه و انقلاب بودن. چرا؟ برای اینکه جلوی کجروی ها را گرفته و نظام اسلام را روی صراط الله (راه راست) حفظ کنند.
  • قاسم شاکری ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    ادامه: برادران و خواهران تعارف و سر خودمان را شیره مالاندن و بجای عمل توی سر زدن و عجل فرجهم گفتن و به پا نخواستن سالهاست که بعد امام نتیجه نداده است. سرانجام دیر یا زود ما به یک انقلاب اساسی و پاک سازی و مصادره اموال ... و غیره نیاز داریم. انشالله تعالی هرچه زودتر آمین یا رب العالمین! تا بلکه در درگاه خداوند تبارک و تعالی و قائم آل محمد روسیاه نباشیم. چقدر تحمل کار ملت به بی تفاوتی کشیده حتی وقتی حرف از غیرت و ناموس ماست! به فرمایش امام بت شکن خمینی رحمت الله علیه : همه ما در محضر خداییم. و فرشته ها و ملائک اعمال همه ما را ثبت میکنند و ملک السماوات و الارض احاطه دار بر کافرین و منافقین و مشرکین و حزب و جمعیت خدا پیروزاست.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    من آقای رحیم پور را دوست دارم
  • پری مجرد38ساله ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    برای آقای رحیم پور احترام زیادی قائلم
  • پارمیدا ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    آقای رحیم پور سخنرانی های نمازجمعه تهران را که نگذاشتند به گوش مردم برسانید را روی سایتتان بگذارید تا همه جای ایران بهره مند و بیدارشوند
  • یک گورکن و مرده شور ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    استاد نوکرتم
  • آروشا ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    دکتر رحیم پور عاااااااااااااشقتم
  • امیرعلی از شیراز ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    برای سلامتی ایشان اجماعا صلوات غرا ختم کنید
  • ناشناس ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    یعنی تو ستاد ایمه جمعه هم.....آیا؟
  • نادر ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    ایشان ابوذر انقلاب است
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    بنظر بنده ایشان فردی بسیار دلسوز هستند وخواهان کشور عاری از هرگونه فساد اخلاقی فساد اداری ودیگر فسادها هستتند ایکاش مسولین فقط به بیانات مهم رهبری گوش میدادند وبه جان دل به عمل میکردند زهی اینقدر بی توجهی ایکاش اسامی انها در رسانه ها درج میشد تا مردم بدانند فاسدها چه کسانی هستند
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    در نماز جمعه مسائل مختلف باید رسانه‌ای شود، مسئولان باید هر هفته به نماز جمعه بیایند و پاسخگوی مردم باشند نه اینکه صف اول بنشینند و دوربین‌ها آن‌ها را نشان دهند
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    دسست درد نکنه آقای ازغدی مگه امثال شما درد مردمو فریاد بزنین
  • محسن ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    خدا از عمر من کم کند و به عمر استاد عزیز اضافه کند ان شاءالله...
  • دانیال ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    خوب معلومه دیگه بایدم لغو کنند اسناد که رو بشه دیگه این کشور جای امثال اشرافیگرها نیست.
  • صادق ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    احسنت به استاد مجاهد..
  • قاسم ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    دولت فخیمه و گل و بلبل!!!
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    آفرین بر غیرت و شرف آقای رحیم پور.و بدا به حال مسئولین خائن
  • زمانی ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    تصمیم سازان محترم نماز جمعه تهران.خداشاهد است حضورجناب رحیم پور به عنوان سخنران قبل ازخطبه اشتیاق جوانان علی الخصوص دانشجویان عزیز رادر پی داشت اماافسوس........
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    فقط همينمون مونده بود كه ستادهاي نماز جمعه هم به جاي حفاظت از آرمانها و منافع مظام مقدس اسلامي , آلوده باند بازي و حافظ منافع احزاب و باندهاي زر و زور شود!!
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    به زبان ساده باید گفت جای دلسوز وافرادی که خود را دلسوز جا زده اند در همه سطوح عوض شده است الحمد الله با مسایل که در کشور پیش آمده کم کم مشخص شده که دلسوز واقعی این ملت چه کسانی هستند.مردم باید در انتخابات گول وعده ها را نخورند و آگاهانه رای بدهند
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    دولت
  • بی نااام ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    به عنوان یه جوان سی و دو ساله، به خاطر همه بی عدالتی ها و ظلم هایی که در حقم روا شده از مشکل استخدام و نبودن شرایط ازدواج و ده ها مانعی که برای هر کار کوچیکی سر راهم هست، و روز به روز به نا امیدی م اضافه میکنه، اگه به اندازه ی سر سوزنی حق داشته باشم به خدای احد و واحد از هیچ مسوولی نمیگذرم همه رو به عدل خدا واگذار میکنم... عیبی نداره تا میتونید الان راحت بخوابید که امثال من در قیامت ول کن شما نیستند.. هیچ دلسوزی برای ما نمیشه، خیلی ها فقط به فکر خودشون و آقازاده هاشون هستند و بس... بچه هاشون با پول بیت المال تو کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال کیف و حالند ما برای ی وام بی ارزش ازدواج در حال دوندگی... خدایا میدونم که میبینی... ب این امید تحمل میکنم. مشرق حرف دل خیلی هاست... لطفا چاپ کن.
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    دولت دموکراسی و مدنیت و آزادی بیان اصلاحات
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    یعنی داشتن نظارت هم روش و شیوه عملی میخواد ؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    کار ایشان نقد اوضاع است برنامه را باید مسؤلی که سمت قبول می کند ارائه دهد
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    آفرین رحیم
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    درزمان طالقانی مردم تاخیابان فاطمی صف نمازجمعه داشتند. الآن دانشگاه تهران هم پرنمیشه چرا؟
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    بله کسی که از اسلام حرف میزند و معتقد است اسلام برای همه چی برنامه دارد باید انرا نشان دهد وگرنه نقد کردن نیازی به متفکر بودن ندارد همه میتونن حرامخواری اشرافیگری و ... را نقد کنند نیازی به مطالعه هم ندارد
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    لابد تو نماز جمعه هم میخواهین از برکات برجام نافرجام بگین؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس