وزیر خارجه آلمان گفت که از انگلیس انتظار دارد که هر چه سریعتر در زمینه خروج از اتحادیه اروپا اقدام کند تا به بی‌ثباتی‌ها پایان دهد وی همچنین از سیاست‌های نامزدجمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتقاد کرد.

 به گزارش مشرق، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان از انگلیس خواست تا با اقدام سریع در زمینه روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا، به بی ثباتی‌ها پایان دهد.

اشتاین‌مایر در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: «رهبری نوین بریتانیا نشان داده است که بنابر همه‌پرسی 23 ژوئن (3 تیرماه) تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا دارد و باید هر چه سریعتر اقدام کند تا به بی‌ثباتی که در نتیجه این اقدام به وجود آمده است، پایان دهد. من فکر می‌کنم که می‌توان از بریتانیایی‌ها انتظار داشت تا هر چه سریعتر در این زمینه اقدام کنند تا بی‌ثباتی در بریتانیا و اروپا را پایان دهند.»

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت که علاوه بر موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا،به همه کشورها برای حل مسایلی که اتحادیه اروپا را احاطه کرده، نیاز است و ضمن اشاره به بحران سوریه، مسئله مهاجران و دیگر مسایل و ناآرامی‌های اخیر در اروپا افزود: «با وجود برگزیت، ما به همکاری با بریتانیا در زمینه روابط جهانی نیازمندیم؛ به خصوص در این دوران که بحران زیاد است.»

این در حالی است که دادگاه عالی لندن روز سه‌شنبه در جلسه استماع پیرامون مساله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به سخنان وکلای دولت گوش داد. جلسه درباره به جریان انداختن ماده 50 معاهده لیسبون بود که فرآیندی دو ساله برای خروج یک عضو از اتحادیه اروپاست.

در این جلسه وکلای دولت تاکید داشتند که به جریان انداختن ماده 50 نیازی به رای پارلمان ندارد و تصمیم نخست وزیر و کابینه وی مهم است. در نهایت این وکلا به دادگاه گفتند تا آخر سال جاری میلادی ماده 50 به جریان نخواهد افتاد.

اشتاین‌مایر همچنین هشدار داد که «دونالد ترامپ» نامزدجمهوری خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نه فقط برای آمریکا بلکه اروپا و برای صلح جهانی خطرناک خواهد بود.

وی درباره سیاست‌های ترامپ مبنی بر ترس و انزوا ابراز نگرانی کرد. ترامپ  با شعار « آمریکا را بار دیگر قدرتمند کنیم» و با رویکرد همکاری جهانی را کاهش دهیم وارد مبارزات انتخاباتی شد.

وزیر خارجه آلمان بارها از سیاست‌های ترامپ انتقاد کرده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس