کد خبر 604264
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه به دنبال حمله تروریستی روز جمعه به شهر 'نیس' در جنوب فرانسه، سفرش به اتریش، اسلواکی و جمهوری چک را لغو کرد.

اولاند سفرش را به سه کشور اروپایی لغو کرد
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولاند قرار بود در جریان سفر چند روزه خود به پنج کشور اروپایی، آخرین وضعیت انگلیس پس از همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار دهد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که با این حال سفر کاری اولاند به کشور های پرتغال و ایرلند طبق برنامه قبلی در روز های سه شنبه و پنج شنبه انجام خواهد شد.

پس از همه پرسی سوم تیر انگلیس و رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، اولاند به همراه «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «متئو رنتزی» نخست وزیر ترکیه بر لزوم ایجاد انگیزش در کشور های عضو، به خصوص مناطق استراتژیک از لحاظ دفاعی و رقابتی تاکید کردند و این سفر با همین هدف برنامه ریزی شده بود.

سفر به اتریش یکی از برنامه های لغو شده رئیس جمهوری فرانسه است ؛ آن هم در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری این کشور که با پیروزی نزدیک حزب سبز پایان یافته بود، ملغی اعلام شده است. پیروزی احتمالی حزب راست افراطی اتریش پس از همه پرسی برگزیت می تواند آتش اشتیاق برای خروج از اتحادیه اروپا در این کشور را هم شعله ور کند.

اما رئیس جمهوری فرانسه در شرایطی به پرتغال خواهد رفت که اتحادیه اروپا هفته گذشته رای به آغاز رویه قانونی برای جریمه پرتغال و اسپانیا به علت کسری بالای بودجه داد.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که موج نارضایتی از قوانین محدود کننده اتحادیه اروپا در میان اعضای این اتحادیه رو به افزایش است و با روی کار آمدن نخست وزیر جدید انگلیس، خروج این کشور از اتحادیه تقریبا مسجل شده است.

در کنار نگرانی های مطرح درباره آینده اتحادیه اروپا، فرانسه خود هم اکنون با معضل گروه های تروریستی مواجه است.

حمله یک راننده کامیون به مردم شهر 'نیس' در جنوب شرق فرانسه آخرین مورد از حمله های تروریستی به این کشور است که داعش ساعاتی پیش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

این راننده کامیون که یک فرانسوی تونسی تبار معرفی شده، با رانندگی در مسیری بالغ بر دو کیلومتر، بسیاری از مردم را که برای جشن و گرامیداشت روز باستیل ( سالگرد حمله به زندان باستیل و آغاز وقایع منجر به انقلاب فرانسه ) گرد هم آمده بودند، زیر گرفت و سپس با تیراندازی، بسیاری را به ضرب گلوله به قتل رساند.

در جریان این حمله بیش از 80 نفر جان خود را از دست دادند و ده ها نفر مجروح شدند که حال بسیاری از آن ها وخیم گزارش شده است.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس