کد خبر 603703
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹

نخست وزیر جدید انگلیس اعلام کرد که دولتش ماده 50 و مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا را تا رسیدن به یک رویکرد، اجرا نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس درپی دیدار با «نیکولا استرجون» وزیر اول و رهبر حزب ملی اسکاتلند اعلام کرد دولتش «ماده 50 پیمان لیسبون» را اجرا نخواهد کرد.
 
به نوشته خبرگزاری «رویترز» می که برای منصرف کردن اسکاتلند از جدایی از بریتانیا به ادینبورگ سفر کرده، تاکید کرد تا زمانی که برسر یک «رویکرد انگلیسی» به توافق نرسند، مذاکرات جدا شدن از اتحادیه اروپا را آغاز نمی‌کنند.
 
وی در کنفرانس خبری بعد از ملاقات با استرجون گفت: «آماده‌ام به گزینه‌ها گوش دهم و می‌خواهم و با وزیر اول درباره اینکه می‌خواهم دولت اسکاتلند در بحث‌های ما کاملا دخیل باشد، بسیار صریح بودم.»
 
خانم می افزود: «قبلا گفته‌ام که ماده 50 را تا زمانی که مطمئن شوم رویکرد انگلیسی و مواردی برای مذاکره داشته باشیم، آغاز نمی‌کنم.»
 
ترزا می در حالی بعنوان نخست وزیر انگلیس اولین سفرش را به اسکاتلند انجام داد که قبلا گفته بود برگزیت به معنای خروج اسکاتلند نیست زیرا آنها به برگزیت رای نداده و تاکید کرد که دولت او همواره با مردم اسکاتلند خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس