وزیر امورخارجه کشورمان گفت: به فرموده حضرت امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما با اتکا به قدرت مردم می توانیم هر توطئه ای علیه کشور را خنثی کنیم.

 به گزارش مشرق، نخست‌وزیر فرانسه روز دوشنبه در تلاش برای مثمرثمر و مؤثر جلوه دادن وضعیت فوق‌العاده حاکم بر فرانسه، از خنثی شدن حمله‌ای بسیار مرگبار در آستانه برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو 2016 خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «مانوئل والس» در اظهاراتی اعلام کرد: «حمله احتمالی بسیار مرگباری درست پیش از آغاز مسابقات یورو 2016 خنثی شد.علاوه بر این ما طی ماه‌های اخیر چندین حمله را در کشور خنثی کرده‌ایم که یکی از آنها درست پیش از آغاز مسابقات جام ملت‌های اروپا بود که اگر به وقوع می‌پیوست تلفات بسیار زیادی برجا می‌گذاشت.»

پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت های اروپا موسوم به یورو 2016 ، از تاریخ دهم ژوئن تا دهم ژوئیه سال 2016 در فرانسه برگزار شد.

تلاش نخست‌وزیر سوسیالیست فرانسه برای القای مؤثر بودن وضعیت فوق‌العاده برقرار شده در کشور که از پس از حملات 13 نوامبر گذشته در سراسر فرانسه برقرار شده، در شرایطی صورت می‌گیرد که وقوع حمله مرگبار نیس که سومین حمله تروریستی در خاک فرانسه از 18 ماه پیش تاکنون محسوب می‌شود، انتقادهای متعددی را از جانب مخالفان احزاب راست‌گرا و راست افراطی نسبت به ناکارآمدی دستگاه اجرایی کشور در مبارزه با تروریسم برانگیخته و کارآمدی و مؤثر بودن وضعیت فو‌ق‌العاده حاکم بر فرانسه را که قرار است برای سه‌ماه دیگر نیز تمدید شود، به شدت زیر سؤال برده است.

دستگاه اجرایی فرانسه در پی حملات 13 نوامبر 2015 فرانسه که منجر به کشته شدن 130 نفر شد، طی حکمی اقدام به برقراری وضعیت فوق‌العاده در کشور کرد.

برخی کارشناسان پیشتر هشدار داده‌ بودند که تمدید وضعیت اضطراری می‌تواند به ضعف عملکرد نیروهای امنیتی منجر شود، چراکه آن‌ها از بعد حملات «شارلی ابدو» هم دائما در حال آماده‌باش بوده‌اند.

انتقادها از ناکارآمدی و غیرمؤثر بودن برقراری وضعیت فو‌ق‌العاده در فرانسه در حالیست که وقوع حمله تروریستی اخیر در شهر نیس فرانسه نشان داد که به رغم برقراری وضعیت فوق‌العاده در کشور وقوع حملات تروریستی در این کشور همچنان اجتناب‌ناپذیر بوده و این تدابیر امنیتی نتوانسته مانع از فعالیت افراد و گروه‌های تروریستی و تأمین امنیت شهروندان شود.

این در حالیست که تاکنون چندین دور تظاهرات نیز در اعتراض به تداوم برقراری وضعیت فو‌ق‌العاده در فرانسه، در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ این کشور برگزار شده و شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها تداوم برقراری وضعیت فوق‌العاده در کشور را ناقض آزادی و موجب افزایش ترس در جامعه ارزیابی کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس