کد خبر 605244
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

با گذشت حدود ۴ روز از وقوع حمله تروریستی مرگبار در شهر نیس فرانسه، منابع قضایی فرانسه از آزادی همسر سابق بوهلال و ادامه بازجویی از ۶ مظنون بازداشت شده در ارتباط با این حمله خبر دادند.

 به گزارش مشرق، چهار روز پیش حمله تروریستی مرگباری در شهر نیس در جنوب فرانسه به وقوع پیوست که طی آن یکی از اعضای تونسی‌الاصل گروه تروریستی داعش به نام «محمد الحویج بوهلال» همزمان با سالروز جشن ملی فرانسه با کامیونی مملو از اسلحه و نارنجک به مردم در شهر نیس فرانسه حمله کرد. این حمله به مرگ دستکم 84 نفر منجر شد. 

در پی وقوع این حمله منابع قضایی فرانسه روز شنبه از بازداشت 5 نفر شامل همسر سابق عامل و مجری این حمله و 4 نفر از نزدیکان وی خبر دادند و دیروز یکشنبه نیز از یازداشت یک زن و مرد دیگر در ارتباط با این حمله تروریستی خبر دادند.

منابع پلیس فرانسه پس از دستگیری همسر سابق بوهلال اعلام کردند که تیم تحقیق پلیس قضایی فرانسه با هدف پی بردن به انگیزه‌های این مرد 31 ساله از انجام این حمله و اینکه آیا وی در اجرای این حمله از کمک همدست یا همدستانی بهره برده، همسر سابق وی را مورد بازجویی قرار داده است.

در زیر به آخرین اخبار مربوط به این حمله تروریستی می‌پردازیم:

*بوهلال از 10 روز قبل حمله نیس را طرح‌ریزی کرده بوده

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو اعلام کرد که محمد لحوائج بوهلال عامل و مجری حمله تروریستی نیس، از 10 روز قبل انجام این حمله را طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی کرده بوده است.

این منبع آگاه اعلام کرد که بوهلال که به گفته وزیر کشور فرانسه به سرعت به یک فرد افراطی تبدیل شده بوده، در واقع از روز 4 ژوئیه کامیون یخچال‌دار 19 تنی را که با آن مردم را زیر گرفت، رزرو کرده بوده و طبق گفته «فرانسوآ مولن» دادستان پاریس، در روز 11 ژوئیه  آن را از یک شرکت کرایه خودرو در «سن لوران دو وار» شهری در شرق نیس تحویل گرفته است.

*پرداخت کامل هزینه‌های درمان مجروحان حمله نیس توسط بیمه‌های درمانی

وزیر بهداشت فرانسه طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: «تمامی هزینه‌های مربوط به درمان مجروحان حمله نیس که هم‌اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند، بطور کامل و 100 درصد توسط تحت پوشش بیمه‌های خدمات درمانی پرداخت خواهد شد.»

اظهارات وزیر بهداشت فرانسه در حالیست که بر اساس حکمی در این کشور، تمامی هزینه‌های مربوط به درمان قربانیان حملات و حوادث تروریستی در فرانسه رایگان است و بطور کامل تحت پوشش بیمه‌های خدمات درمانی پرداخت خواهد شد.

بر اساس این حکم، تمامی افراد حاضر در محل وقوع حملات تروریستی که تحت آسیب جسمی یا روحی ناشی از این حوادث قرار گرفته باشند، می‌توانند به طور کامل برای پرداخت درمان خود از بیمه‌های خدمات درمانی استفاده کنند.

* آزادی همسر سابق بوهلال پس از 48 ساعت بازداشت

بنابر اعلام یک منبع قضایی فرانسه، همسر سابق «محمد الحویج بوهلال» روز یکشنبه پس از 48 ساعت بازجویی و بازداشت نهایتا آزاد شد.

طبق گفته یک منبع نزدیک به پرونده تحقیق در خصوص حمله تروریستی نیس، در جریان بازجویی‌ها از همسر سابق بوهلال هیچ اتهامی متوجه وی نشده است.

همسر سابق بوهلال از صبح روز جمعه گذشته یعنی ساعاتی پس از وقوع حمله تحت بازجویی قرار داشت و آزادی وی در حالیست که 6 نفر دیگر شامل 5 مرد و یک زن همچنان در ارتباط با این حمله مرگبار در بازداشت به سر می‌برند و تحت بازجویی قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس