کد خبر 605724
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

حمله داعش به روستاهای پیرامون «صرین» در ریف عین العرب واقع در شمال شرق شهر حلب تهدید جدیدی برای مهم‌ترین پایگاه‌های تحت تسلط یگان‌های پشتیبانی کُرد و نیروهای خارجی در این منطقه است.

 به گزارش مشرق، منابع میدانی کُرد سوریه می‌گویند گروهک تروریستی داعش، سلسله جبالی را که از منطقه صایکول غربی، قادریه تا البرشملی، جیوف در شرق رود فرات تا بیر الدم کشیده شده تحت کنترل گرفته که شامل همه روستاهایی است که نزدیک روستای «صرین» در ریف شهر عین العرب در شمال شرق استان حلب واقع است.

این منابع افزودند: داعش با تدارک یورشی گسترده به این منطقه بیش از پنجاه تن از نیروهای یگان‌های کُرد را اسیر و به مناطق ریف رقه منتقل کرد، مساله‌ای که فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه آن را مخفی نگاه داشته تا چهره رسانه‌ای آن را در مقام قدرت بزرگی که با داعش در حال مبارزه است، تخریب نشود.

این منابع گفتند: داعش شنبه شب از چندین محور به روستاهای شرق سد فاروق در مسیر امداد یگان‌های کرد به سوی شهرک صرین در ریف عین العرب واقع در ریف شمال شرقی حلب حمله کرد که با کشته و زخمی شده ده‌ها تن از صفوف 2 طرف همراه بود.

حمله داعش به 2 روستای بیر الدم و صایکول غربی با اقدام 10 تن از عناصر داعش در رساندن خود به نقطه حضور نیروهای یگان های کرد و انفجار کمربندهای انفجاری خود صورت گرفت تا زمینه رسیدن نیروها را فراهم کنند.

در پی سیطره داعش بر بیر الدم و صایکول غربی عناصر این گروهک با 2خودروی بمب گذاری شده پست‌های ایست و بازرسی یگان‌های کرد را در 2 روستای کردوشان و حمدانات را منفجر کردند که با کشته شدن بیش از 60 تن از نیروهای کرد در این 2 روستا و عقب نشینی مابقی به شهر کوبانی همراه بود.

عناصر داعش با شلیک توپخانه و موشک‌های گراد روستای الرمیله را هدف گرفت و به دنبال آن توسط مهاجمان خود به داخل روستا یورش بردند که به تسلط این گروهک بر این منطقه منجر شد.

حمله داعش به روستاهای پیرامون صرین تهدید جدیدی برای شهر عین العرب است که از مهم‌ترین پایگاه‌های تحت تسلط یگان‌های پشتیبانی کرد وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک است.

این در حالی است که شمار زیادی از نیروهای فرانسوی، آلمانی و آمریکایی در نزدیکی ارتفاعات تل النور واقع در جنوب شهر عین العرب حضور دارند و انتظار می‌رود که ائتلاف آمریکایی واکنش هوایی شدیدی به حملات داعش نشان داده تا نیروهای کرد بتوانند روستاهای از دست رفته را بازپس گرفته و حضور نیروهای بیگانه از حملات داعش مصون بماند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهماندار هواپیما ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    پس این کرد ها سوریه عراق کدام گوری بودن با گرفتن یک شهر ادعای حمله به ایران و ازاد کردن کردستان ایران را داشتن ولی حالا به غلط کردن افتادن
  • طفل صغیر ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    وای ....... باز داعش غرش کرد فک کنم حداقل 300_400 تا کرد رو بکشه یا سر ببره خدایا پناه بر تو از این ابلیسان خونخار که جز خون ادمی معجونی نمیشناسند ......... واویلا .............
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    حرف مفت نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس