کد خبر 605365
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

حجت الاسلام و المسلمین حسن مظفری در رابطه با قتل یك نوجوان بی گناه 16 ساله به هویت «م.ل» از ابهامات و شایعات پیرامون این حادثه تلخ پرده برداشت.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین حسن مظفری، دادستان عمومی و انقلاب زنجان در رابطه با قتل  یك نوجوان بی گناه 16 ساله به هویت «م.ل» از ابهامات و شایعات پیرامون این حادثه تلخ پرده برداشت.
 
وی در تشریح چگونگی وقوع این قتل هولناك اظهار داشت: روز دوشنبه مورخه 21/4/95 پدر خانواده مقتول بعلت تأخیر فرزندشان نگران شده و موضوع را ساعت 23:50 همان روز با مركز پلیس زنجان مطرح می نماید. در همین راستا پلیس آگاهی زنجان به محض دریافت گزارش و اخذ دستورات قضایی لازم سریعاً عملیات تجسسی خود را با همكاری و پیگیری پدر مقتول آغاز می كند و در ساعت 02:35 بامداد مورخه 24/4/95 جسد سوخته نوجوان 16 ساله را در مسیر منتهی به باغ های پایین دست لاین جنوبی عوارضی آزادراه زنجان – تبریز كشف و شناسایی می نماید.
 
حسن مظفری دادستان زنجان در رابطه با چگونگی دستگیر شدن متهمین این قتل هولناك افزود: دستگاه قضایی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بكارگیری شگردهای ویژه تحقیقاتی و عملیاتی و با پیگیری و همكاری مجدانه و مستمر پلیس آگاهی و دایره جنایی نیروی انتظامی استان ، سرنخ های پرونده را كشف و دو متهم اصلی پرونده به هویت های «ح.ت» و «م.ف» شناسایی و توسط عوامل انتظامی دستگیر می گردد.
 
وی خاطرنشان كرد: در تحقیقات اولیه ، متهمین به انحاء مختلف سعی در كتمان واقعیت تلخ قتل نوجوان 16 ساله را داشتند ولی با حضور دادستانی و بازپرس پرونده در تمامی مراحل رسیدگی و انجام بازجویی های ویژه و تحقیقات پلیسی خاص ابعاد پنهان وقوع اسفناك قتل نوجوان 16 ساله مشخص و متهمین به نحوه انجام قتل اعتراف نمودند.
 
در همین خصوص شایان ذكر است دادستان زنجان به محض دستگیری متهمین اصلی پرونده به جهت حساسیت موضوع و دلخراش بودن نحوه قتل این نوجوان زنجانی و در راستای تسریع در كشف حقیقت و روشن شدن ابعاد وقوع قتل شخصاً در اداره آگاهی فرماندهی انتظامی زنجان حضور یافته و به همراه بازپرس پرونده از نزدیك دستورات قضایی لازم را صادر و از متهمین تحقیقات لازم را بعمل آوردند.
 
مظفری دادستان مركز استان زنجان در خصوص چگونگی وقوع قتل این نوجوان 16 ساله افزود: یكی از متهمین پرونده نوجوان 19 ساله به هویت «م.ف» می باشد كه با مقتول به واسطه تحصیل و تبادل كتابهای درسی در ارتباط بوده است. در همین رابطه روز دوشنبه مورخه 21/4/95 متهم «م.ف» به بهانه تحویل كتابهای درسی ، مقتول را سوار ماشین می نماید و به همراه متهم دیگر به هویت «ح.ت» مرحوم را به بهانه های واهی و رسیدن به اهداف شوم خود به خارج از شهر هدایت می كنند. در همین راستا قاتلین در اطراف یكی از خانه باغ های متعلق به خانواده متهم «م.ف» ، با همكاری یكدیگر مرحوم را به طور فجیع به قتل می رسانند.
 
لازم به توضیح است در جریان كشف حقایق مرتبط با این قتل هولناك ، مظفری دادستان مركز استان زنجان به جهت اهمیت موضوع شخصاً و به همراه بازپرس پرونده و عوامل انتظامی در بازسازی صحنه قتل كه در همان روز كشف انجام و حداقل به مدت 6 ساعت به طول انجامید ، حضور یافته و با شم و دانش قضایی و قدرت استنباط ، حقایق پنهان وقوع قتل را روشن و اعترافات متهمین مستندسازی گردید. در همین خصوص طی تحقیقات و بازجویی بعمل آمده از قاتلین یكی از متهمین به هویت «ح.ت» انگیزه انجام قتل را لذت بردن از این فعل ارتكابی عنوان نموده است كه تحقیقات پیرامونی در این خصوص در حال انجام می باشد.
 
جزئیات قتل هولناک نوجوان 16 ساله در زنجان +عکس
 
مظفـری دادستان زنجان با رویكرد آسیب شناسی وقوع این حادثه تلخ اظهار داشت: یكی از مهارت های مهمی كه خانواده ها و مراكز آموزشی می بایست بر آن تمركز داشته باشند ، آموزش مهارت «نه گفتن» است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه در جریان وقوع این قتل هولناك ، نوجوان 16 ساله تا آخرین لحظات مرگ خود از نیات و اهداف شوم متهمین مطلع نبوده و موضوع را باور نداشته است و به درخواست غیرمتعارف دوست نه چندان صمیمی خود (متهم 19 ساله «م.ف») مبنی بر خارج شدن از شهر نه نگفته است و رخداد این حادثه تلخ به نوعی نشأت گرفته از اعتماد مقتول به دوست خود بوده است و متأسفانه مرحوم تا آخرین لحظات متوجه انگیزه و قصد سوء  متهمین نبوده است و هیچگونه مقاومتی از خود نشان نداده است.
 
شایان ذكر است مرحوم به هویت «م.ل» نوجوانی سالم و بااخلاق از یك خانواده مذهبی و خیر است و مرحوم به واسطه ذهنیت سالم خود حتی یك لحظه به موضوع مشكوك نشده و اهداف شوم قاتلین به ذهن وی خطور ننموده است. بسترسازی این قتل به گونه ای بوده است كه علیرغم تماس مادر مقتول یك ربع قبل از شروع جنایت توسط قاتلین ، مرحوم به جهت عدم آگاهی از نیت شیطانی متهمین موضوع خارج شدن از شهر را با خانواده مطرح نكرده است.
 
دادستانی زنجان در همین رابطه اعلام داشت: حوادث تلخ این چنینی تلنگری است برای خانواده ها و مراكز آموزشی كه در تربیت فرزندان خود و افراد مختلف مهارت های مهم زندگی را در ابعاد مختلف آموزش دهند و نسبت به تعامل و ارتباطات دوستانه و خارج از خانواده ی فرزندان خود و نیز نحوه مدیریت آن توجه بیشتری داشته باشند.
 
دادستان زنجان در رابطه با اهمیت آموزش مسائل دینی و مذهبی و نظارت بر فرایند تربیت افراد خاطرنشان كرد: طی تحقیقات اولیه ی بعمل آمده مشخص گردید متهمین پرونده در رابطه با رعایت مسائل اعتقادی و اخلاقی و تقید به مسائل دینی ضعف داشته اند.
 
در همین رابطه پر واضح است یكی از مهمترین عوامل كاهش رفتارهای ناهنجار در جامعه ، آموزش مباحث دینی و پایبندی افراد به اصول اخلاقی است و یقیناً آموزش مبانی اعتقادی و رعایت اصول اخلاقی و دینی یكی از بهترین مؤلفه های بازدارندگی از وقوع جرم و جلوگیری از انحراف ، بزهكاری و تباهی است.
 
جزئیات قتل هولناک نوجوان 16 ساله در زنجان +عکس
 
مظفری دادستان زنجان در خصوص روند رسیدگی به پرونده قتل نوجوان 16 ساله زنجانی نیز افزود: دستگاه قضایی استان نیز همچون مردم شریف زنجان از وقوع قتل دلخراش این نوجوان 16 ساله متأثر گردیده و همچون گذشته با جدیت و قاطعیت تمام پیگیر موضوع می باشد.
 
لازم به توضیح است جهت تسریع بیشتر در رسیدگی اولیه به پرونده در دادسرای زنجان دستورات قضایی لازم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. همچنین لازم به ذكر است فعلاً نتیجه نهایی پزشكی قانونی و روانپزشكی به دادسرا واصل نشده است و به محض مشخص شدن نظریه پزشكی قانونی موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.
 
مظفری در پایان تأكید نمود: بازپرس پرونده با اشرافیت كامل به موضوع با جدیت در حال رسیدگی به پرونده قتل می باشد و یقیناً پس از تكمیل جوانب پرونده با عاملین این حادثه دلخراش به شدت و بدون اغماض و برابر قانون برخورد قضایی خواهد شد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 15
  • 182 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    4 0
    ازپدرو مادر مقتول تقاضادارم عفونکنن لذت بردن از قتل یک نوجوان سالم دیگه چه نوع تفریحی شده ؟ اعدام لطفا" تابدانن چه لذتی دارد.
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    3 0
    عجب کثافت هائی...
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    2 0
    برای لذت بردن آدم کشتن؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! از این آدم نماها چه جانورانی خروج میکنند دنیا هر روز شاهد ابتکارات خونباری از سمت هیولاهاست
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    1 1
    این لجن ها رو اعدام نکنید فقط خیلی نرم بدترین و فجیع ترین روش های شکنجه رو روش پیاده کنید تا طعم واقعی لذت رو بچشه
  • سعید ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    2 0
    این کثافت ها رو باید در ملا عام اعدام کنند تا درس عبرت برای همچنین اشخاصی بشه
  • اهوازی ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    2 0
    باید در ملا عام اعدام شوند
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 0
    ببخشید مشرق! این اخبار حوادث بود یا تبلیغات دادستان زنجان عایا؟!!!!!
  • علی ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    2 0
    حقیقت تلخ، فیلم فی المدت معلوم رو حتماً ببینید..
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    4 0
    باید در ملا عام اعدام بشه تا درس عبرتی برای بقیه بشه و همچنین به صورت باید به صورت فجیع کشته بشن تاشاید مایه ی ارامش خانواه اش بشه
  • مسافر ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 0
    الان این چ ربطی به اون داره آخه
  • مسافر ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 1
    ماشالا حضرات نظر دهنده هی دم ب دقیقه حکم اعدام صادر می فرمایند حکم شرع جای خودش. اما باید این جنایت ها ریشه یابی بشه...مشکل باید از اساس حل بشه
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 0
    اگر هم تبلیغ بود تبلیغ سازنده ای است تا دیگر مسولین هم یاد بگیرن و جدیت در کارها نشان بدهند
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    2 1
    تا وقتی بشر هست مشکل کشتار اساسی حل نمیشه پس ژست روشنفکری برندار
  • نا شناس ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    2 0
    قاتلین باید به شدیدترین شکل ممکن مدتی در حضور مردم شکنجه و بعد اعدام شوند تا بدونن لذت مردن چه جوریه و عبرت همگان شود
  • نا شناس ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    1 0
    قاتلین باید به شدیدترین شکل ممکن مدتی در حضور مردم شکنجه و بعد اعدام شوند تا بدونن لذت مردن چه جوریه و عبرت همگان شود
  • مادر همیشه نگران ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    2 0
    این اتفاق ناگوار دل همه مادران رو به درد اورد ودر غم مادر محمد امین همه ما شریک هستیم من به عنوان یه شهروند از قوه قضایه استان زنجان استدعا دارم که بدترین و سخترین مجازات رو برا قاتلین کثافت در نظر بگیرن بلکه ذره اییی دل مادر و پدر محمد امین اروم بشه خدا گواهه که من بعد از اون قضیه دارم دیوانه میشم .خدا صبر بده به مادرش
  • محمد ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    1 1
    مگر قبل از این قتل هیچ اعدامی نداشته ایم؟ پس چرا این دو هیولا اقدام به قتل کرده اند؟ این منطق ساده بیانگر انست که اعدام چاره ساز نیست مشکل جای دیگرست
  • بابک ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 2
    ببخشیدشون گناه دارن
  • حسن ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    2 0
    برای اینجور آدمها به نظر من اعدام هم کم چیزیه خداییش چطوری بخاطر لذت آدم میکشن آخه من واقعأ نمیتونم هضمش کنم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس