کد خبر 605602
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

حتما تا کنون بارها با تابلوی «پارک = پنچری» مواجه شده‌اید و یا قصد نصب آن در جلوی درب منزل خود را داشته‌اید.

به گزارش مشرق، حتما تا کنون بارها با تابلوی «پارک = پنچری» مواجه شده اید و یا قصد نصب آن در جلوی درب منزل خود را داشته اید.
 
باید بدانید که ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی مقرر می دارد : «هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید مالی کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.» همچنین طبق ماده ۲۴ قانون مدنی هیچ کس نمی تواند کوچه و خیابان هایی که بن بست یا مسدود نیست را تحت تملک قرار دهد.
 
بنابراین نصب هر گونه تابلو پارک ممنوع، یا تهدید به پنچری خودروها در کوچه و خیابان های شهر ، جرم محسوب می شود و می توان از متخلفین ، در دادسرا شکایت کرد. البته بدیهی است که اگر کسی خودروی خود را در جلوی درب پارکینگ منازل یا محل کار دیگران پارک کند یا بطور کلی در جایی پارک کند که مانع رفت وآمد خودروی دیگران گردد ، او نیز مرتکب جرم « ایجاد مزاحمت » شده و قابل تعقیب کیفری است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    وقتی کسی جلوی درب پارکینگ ما پارک کرده چه طوری پیگیری کنیم ؟ وقتی 24 ساعت میگذره و 11 بار با پلیس تماس میگیری و اعلام میکنی ولی کاری نمیکنن ، ما باید چه کار کنیم ؟؟؟
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    اگر پنچرش کنی راهت باز میشه ؟!
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    1 0
    میگه تهدید نکن ، نگفته پنچر نکن !
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    مطلب بالا در مورد آنهایی است که کنار دیوار یا مغازه شان و ... برای خودشان جا رزرو میکنند و مردم را تهدید به پنچری می کنند . و الا طبق قانون راهنمایی و رانندگی ، پارک مقابل پل و محل عبور خودرو یا عابر ، ممنوع است چه تابلو داشته باشد و یا نداشته باشد.
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    من نمیگم راهم باز میشه . من میگم چرا پلیس رسیدگی نمیکنه . باید اون ماشین رو ببرن پارکینگ و دو ماه نگهش دارن . اینطوری اون طرف واقعا ادب میشه و برای پلیس هم فرستادن جرثقیل صرفه داره (پول پارکینگ) .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس