کد خبر 605330
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

نامزد جمهوریخواهان آمریکا فرماندار ایالت ایندیانا را که به طرفداری از رژیم صهیونیستی مشهور است به عنوان معاون اول خود انتخاب کرد.

 به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «مایک پِنس» فرماندار ایالت ایندیانا، را به عنوان نامزد معاونت ریاست‌جمهوری خود انتخاب کرد.

ترامپ پس از بررسی های بسیار در خصوص انتخاب زوج انتخاباتی خود، مایک پنس، فرماندار ایندیانا، را (به عنوان معاون خود) انتخاب کرد.

کارشناسان می‌گویند پس از اینکه ترامپ در انتخابات مقدماتی  با مواضع بحث‌برانگیز خود اعتماد بسیاری از جمهوریخواهان را از دست داد، بهترین گزینه برای ترامپ می توانست انتخاب یک محافظه‌کار قدرتمند باشد و مایک پنس به عنوان یک جمهوریخواه پرشور و حرارات و حامی وفادار اسرائیل شناخته شده است.

وی در طرفداری از رژیم صهیونیستی طرحی را امضا کرد که ایالت ایندیانا را از تجارت با شرکت‌هایی که اسرائیل را تحریم می‌کنند منع می کند.

ترامپ امیدوار است با توجه به روابط پنس با پروتستان‌ها، سازمان‌های محافظه کار دست راستی و گروه‌هایی که لزوما به خودی خود از ترامپ حمایت نمی‌کنند، به وی کمک کند تا میزان بالایی از آرای مردمی را به‌دست آورد.

پنس و دشمنی با ایران

مایک پنس به اتخاذ سیاست های ضد ایرانی مشهور است. وی در سپتامبر سال ۲۰۱۵ در نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که تحریم‌های ایالت تحت امرش علیه ایران را علی‌رغم حصول برجام حفظ خواهد کرد.

پنس در این نامه، همچنین با لحنی تند از توافق هسته‌ای انتقاد کرده و نوشته بود که این توافق، اسرائیل را امن‌تر نمی‌کند.

پنس از سال ۲۰۱۳ فرماندار ایندیاناست؛ وی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در کنگره امریکا حضور داشته و همواره یکی از حامیان اصلی جنبش چای (تی پارتی) بوده است.

علاوه بر این موارد پنس از قطعنامهٔ مشترک کنگره که اجازه اقدام نظامی علیه عراق را می‌داد حمایت کرد. این قطعنامه مواردی نظیر عدم پایبندی عراق به شرایط توافقنامه آتش‌بس ۱۹۹۱، نظیر مداخله در کار بازرسان اسلحه سازمان ملل، سرکوب بیرحمانه مردم غیرنظامیش و تخاصم عراق علیه آمریکا که از جمله با تلاش برای ترور رئیس جمهور جرج اچ دابلیو بوش در سال ۱۹۹۳ و آتش گشودن بر هواپیمای ائتلاف که در حال اعمال منطقه پرواز ممنوع بود را به عنوان دلایل اقدام عنوان می‌کرد.

پنس با بسته شدن بازداشتگاه گوانتانامو و محاکمه مظنونین به تروریسم در آمریکا مخالفت کرده است. پنس به عنوان جایگزین پیشنهاد کرده رزمندگان متخاصم در دادگاه نظامی محاکمه شوند. وی اعلام کرده از اسرائیل و حق آن برای حمله به تأسیساتی در ایران به منظور پیشگیری از توسعه سلاح‌های هسته‌ای حمایت می‌کند. او از اقدامات اسرائیل در استفاده از نیروی مرگبار در اجرای محاصره غزه حمایت کرده و اسرائیل را «محبوبترین متحد آمریکا» خوانده است.

نکات مثبت و منفی پنس برای ترامپ

یکی از مشکلاتی که انتخاب مایک پنس به همراه دارد، ناشناخته بودن او در سطح ملی برای مردم آمریکاست. طبق نظرسنجی اخیر شبکه CBS، ۸۶ درصد از مردم گفته‌اند که او را اصلا نمی‌شناسند. اما یک عامل در پنس است که او را برای مردم آمریکا جذاب می‌کند. وی در دوران فرمانداری خود در ایالت ایندیانا -به رغم ضعف در اصلاحات اجتماعی- کارنامه بسیار درخشان مالی از خود بر جای گذاشت و این برای مردم آمریکا که اقتصاد کشور در حال حاضر برایشان در درجه اول اهمیت قرار دارد، بسیار مهم است.

روزنامه گاردین در مقاله جدید خود به قلم «لوسیا گریوز» نوشت: که محافظه‌کار سنتی بودن پنس از هر دو جنبه می‌تواند برای ترامپ مثبت باشد و هم منفی.

جنبه مثبت‌ این است که همه به غیر از «نیوت گینگریچ» که برای خود قصر آمال ساخته بود، از انتخاب این محافظه‌کار سنتی راضی و خرسند خواهد بود.

دموکرات‌ها نیز خوشحال هستند چرا که باور دارند که با توجه به مخالفت پنس با سقط جنین و ازدواج همجنس‌گرایان، به راحتی می‌توان این دو موضوع را تبدیل به دستاویزی برای کوبیدن ترامپ کرد و جمهوریخواهان هم از این بابت خوشحال‌اند که دیگر با پیوند یک محافظه‌کاری سنتی با ترامپ، پایگاه خود را در میان آن دسته از مخالفان تعصبی ترامپ حفظ کردند و ترامپ در میان همه مخالفان موجه شد چرا که دیگر پای یک چهره محبوب برای همه جمهوریخواهان در این میان است.

ترامپ، تصور می‌کند که پیروز قضیه است چون این تاجر موفق همیشه باور دارد که پیروز است. پنس، تصور می‌کند که پیروز قضیه است چون اگر به زودی در انتخابات سنا شکست می‌خورد، ضرر بسیاری از نظر حیثیت سیاسی متحمل می‌شد اما با توجه به اینکه اکنون معاون اول نامزد منتخب مردم و نامزد پیشتاز جمهوریخواهان و رییس جمهور احتمالی آینده است، جای پای خود را سفت می‌بیند و احتمال پیروزی وی در انتخابات سنا زیاد است و فرضا اگر هم شکست بخورد، همچنان دلش به معاون اولی ترامپ و در صورت راه‌یابی به کاخ سفید، به ریاست سنا خوش است.

اما شاید این انتخاب بتواند برای کلینتون خرسندی به همراه داشته باشد. چرا که یک شخص محافظه‌کار و دچار مشکل با زنان مثل پنس، می‌تواند زنان را کاملا به طرف کلینتون متمایل سازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    سگ زرد برادر شغاله، ترامپ ازکلینتون بدتر، کلینتون از ترامپ پست تر، همه از هم بدترند بیچاره مردم دنیا با اوباش شیک وپوک......................................
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    دو دلقک خطرناک در یک قاب تصویر.........
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    دو دلقک خطرناک در یک قاب تصویر.........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس