کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه آمریکا امروز ترامپ را به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از آسوشیتدپرس، کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه آمریکا در حالی از روز دوشنبه آغاز به کار کرد که قرار است دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان امروز ( سه‌شنبه) به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود.

با وجود این، در جریان برگزاری کنوانسیون ملی جمهوریخواهان، شماری اعضای حزب با شعار دادن، خواهان جلوگیری از معرفی دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان شدند.

تحرکاتی از سوی مخالفان ترامپ که پرچمدار جنبش "ترامپ هرگز!" هستند از مدت ها قبل شروع شده بود و آنها تلاش میکردند به هر نحوی شده با تغییر قوانین کنوانسیون، اعطای کاندیداتوری حزب جمهوریخواه به ترامپ را متوقف کنند، که آخرین تلاش هایشان نیز ناکام ماند.

عمده این افراد که از حامیان تد کروز بودند با شعارهایی در صحن کنوانسیون خواستار رای گیری شفاهی (roll call vote) شدند که خواسته آنها به رای شفاهی گذاشته شد و طبق نظر اکثریت رد شد.

رهبران حزب جمهوریخواه اعلام کردند این پیشنهاد اجرایی نیست و در درون حزب پشتیبان کافی ندارد. در صورت اعلام نامزدی آقای ترامپ، وی بعد از ژنرال آیزنهاور، دومین فردی خواهد بود که بدون داشتن سابقه پیروزی در هیچ انتخاباتی، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری می شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پاییز آینده برگزار می شود و پیش بینی می شود هفته آینده در گردهمایی دمکرات ها نیز هیلاری کلینتون به عنوان نامزد نهایی حزب دمکرات در این انتخابات معرفی شود.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس