اقدام آتی اردوغان پس از کودتا، تسلط بر ارتش و پیگیری آشتی آنکارا-تل‌آویو خواهد بود به گونه‌ای که ترکیه بیش از پیش متحد مهم رژیم اشغالگر قدس خواهد شد و به خصومت علیه سوریه ادامه می‌دهد.

 به گزارش مشرق، آمریکا، غرب و ناتو از جمله بسیاری از طرف‌هایی بودند که در پی وقوع کودتای نظامی در ترکیه حمایت خود را از نظام اردوغان اعلام کردند در حالی که برخی از دیگر کشورها با اتخاذ موضع بی طرف و دیپلماتیک، موضع عدم خصومت با هیچ طرف را در پیش گرفتند.

در این بین رژیم صهیونیستی به زبان سخنگوی وزارت خارجه خود با محکوم کردن کودتا در ترکیه، اعلام کرد که تل‌آویو به روند دموکراتیک در ترکیه احترام می‌گذارد.

وی تاکید کرد که تل‌آویو خواستار ادامه روند آشتی میان ترکیه و اسرائیل است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین از شرکت هواپیمایی ترکیه نیز خواست فورا پروازها به اسرائیل را از سر گیرد بخصوص که هزاران اسرائیلی تعطیلات خود را در منطقه توریستی آنتالیا در جنوب ترکیه سپری می‌کنند.

تل‌آویو حادثه تلاش برای کودتا در ترکیه را فرصتی برای نزدیکی با نظام اردوغان می‌بیند و از همین رو ضمن اعلام حمایت از او مخالفت خود را با کودتا اعلام کرد.

برخی ناظران معتقدند، کودتای ترکیه صرفا نمایش شخص اردوغان بود که با اجرای آن به دنبال نشان دادن شدت حمایت غرب و اسرائیل از حکومت ترکیه بود.

در هر حال، گام پیش روی اردوغان تسلط بر ارتش ترکیه خواهد بود که با پیگیری آشتی بین ترکیه و اسرائیل همزمان خواهد بود به گونه‌ای که ارتش ترکیه به ارتش اخوان المسلمین و بیش از قبل به متحد مهم ارتش رژیم اشغالگر قدس مبدل خواهد شد.

عادی شدن روابط ترکیه و اسرائیل به اردوغان نیز کمک خواهد کرد چون آمریکا از کسانی که با تل آویو روابط محکمی دارند حمایت می‌کند و اردوغان از این قضیه استفاده خواهد کرد.

از سوی دیگر پشتیبانی اسرائیل از اردوغان می‌تواند بازتاب‌های دیگری بر پرونده‌های منطقه همچون بحران سوریه داشته باشد، به گونه‌ای که آنکارا و تل‌آویو را برای دشمنی با دولت سوریه هم‌پیمان کند.

رژیم صهیونیستی به دنبال تحریک جبهه جنوب از سمت جولان اشغالی و قنیطره است اما نظام ترکیه به دنبال ایجاد منطقه امن در شمال سوری است، از همین رو این سوال مطرح می‌شود که آیا آنکارا و تل آویو طرحی را برای تحریک همزمان 2 جبهه طی مدت پیش رو در خاک سوریه وضع خواهد کرد که مطمئنا چنین چیزی نیز تا قبل از تسلط اردوغان بر ارکان ارتش ترکیه محقق نخواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اسلام ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    تحلیل غیر حرفه ای با توجه به این که عربستان و امریکا نیت سوئ شان در رابطه با اردوعان اعیان شد حالا چه دست داشتند چه خبر یا حداقل اینکه از رسانه هاشون و عدم محکومیت کودتا تادقیقه 90 میشه فهمید راضی بودن در روابطش با ایران و سوریه تجدید نظر کرده و با توجه به تهدیدات مشترک بین ایران و ترکیه و سوریه که همان تجزیه طلبان هستند 3 جبهه بیشتر به هم نزدیک خواهند شد روابط سیاسی رو مثل روابط انسانی نقد نکنید یا قهر یا اشتی الان روسیه بیشتر از ما با اسراییل روابط داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس