کد خبر 624965
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

کاردار اسرائیل در آنکارا گفت: ترکیه و اسرائیل ظرف چند هفته آتی و به خاطر سازش میان دو طرف قرار است سفیر رد و بدل و تعیین کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آناتولی، امیره اورون، کاردار اسرائیل در آنکارا، دیپلمات ارشد دولت تل آویو در آنکارا در غیاب سفیر اسرائیل محسوب می‌شود. وی در این باره گفت: توافق ژوئن سال جاری میلادی میان تل آویو و آنکارا برای عادی سازی روابط یک گام مهم در احیای روابط بین دو طرف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ما به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ایم. این آغازی خوب برای روابط ما و تداوم آن است. پس از تکمیل اقدامات لازم ما روند عادی سازی روابط را آغاز می‌کنیم.

کاردار اسرائیل در آنکارا گفت: زمانیکه متوجه شویم می‌توانیم به آنکارا سفیر بفرستیم این یعنی عادی شدن روابط و من بر این باورم که این روند باعث گسترش فعالیتهای بین دو طرف می‌شود. امروز ما به دنبال راه حل هستیم و می‌خواهیم اعتماد میان دو طرف و مردم ترکیه و اسرائیل بازسازی شود. اگر ما به یکدیگر اعتماد داشته باشیم و منافع و ایده‌های خود را به اشتراک بگذاریم می‌توانیم ارتباط خوبی داشته باشیم. اعتماد مهمترین مساله در روابط میان دو طرف در آینده است.

وی ادامه داد: بخش انرژی، تبادل اطلاعات و اقتصاد از مهمترین بخش‌ها در عادی سازی روابط میان اسرائیل و ترکیه است. ما باید حجم تبادلات تجاری را به هشت میلیارد دلار برسانیم. منابع غنی گازی در شرق دریای مدیترانه نیز یکی دیگر از موارد مهم در ارتقای روابط میان دو طرف محسوب می‌شود که باید درباره آن برنامه ریزی کرد.

روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و ترکیه در جریان حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی ماوی مرمره در مه 2010 و کشته شدن 10 شهروند ترکیه‌ای به سردی گروید و ترکیه از اسرائیل خواست تا از این کشور رسما عذرخواهی کند و به خانواده قربانیان غرامت بپردازد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس