با گذشت دو روز از کودتای نظامیان ترکیه که ناکام خوانده شده، غول‌های رسانه‌ای جهان دیروز یکشنبه نیز در اقدامی هماهنگ همچنان تیترهای نخست خود را به زبان‌های گوناگون به این موضوع اختصاص دادند.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه کودتای اخیر در ترکیه کم‌رمق و ناکام دانسته شده است، اظهار نظرهای مختلفی در خصوص آن در سطح جهانی مطرح می‌شود، به شکلی که «فتح الله گولن»رهبر اپوزیسیون ترک که در آمریکا به سر می‌برد نیز امکان خودساخته بودن این کودتا را از سوی دولت ترکیه و شخص رییس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» دور از ذهن ندانسته است. از سوی دیگر طی دو روز اخیر سیاستی رسانه‌ای از سوی بنگاه‌های خبرپراکنی مهم دنیا از جمله بی‌بی‌سی انگلستان، سی‌ان‌ان آمریکا، دویچه‌وله آلمان، فرانس‌پرس فرانسه، واشنگتن‌پست آمریکا، رویترز انگلستان و... پی گرفته شده است که شایان بررسی است.

برخی صاحبنظران و مورخان از جمله آقای «عبدالله شهبازی» نیز در کانال تلگرامی خود از امکان ادامه این کودتا و در نهایت پیروزی آن سخن گفته‌اند؛ همانگونه که کودتای 28 مرداد 1332 نه در این تاریخ بلکه در روز 25 مرداد انجام شد و روز بیست و هشتم به انجام نهایی رسید.

شهبازی در این‌باره نوشت: «به نظر من، از جایی به گردانندگان (این رسانه‌ها) گفته‌اند ترکیه باید سرتیتر بماند و خبرها هنوز در راه است. واقعاً پلان B در کار نیست؟ تبلیغات سنگین علیه اردوغان در رسانه‌های غربی نشانگر وجود «پلان B» است.

 ایجاد به‌هم‌ریزی و آشوب داخلی درست مانند پس از شکست «پلان A» در ۲۵ مرداد ۱۳۳۲ و سرانجام ضربه نهایی در ۲۸ مرداد. این فرضیه وجود دارد ولی باید با دقت اوضاع را رصد کرد.» البته از ترکیه نیز خبر می‌رسد که همچنان اوضاع این کشور ملتهب بوده و در چند شهر آن طی روز گذشته درگیری‌های پراکنده‌ای روی داده و در یک پادگان بزرگ بیرون آنکارا درگیری شدیدی گزارش شده است. شرایط استانبول و آنکارا و چند شهر دیگر همچنان تا حدی متشنج گزارش شده است.

در این میان، تیتر یک روزنامه صهیونیستی هاآرتص بسیار جلب توجه کرد که به مطلبی تحلیلی در رابطه با کودتای ترکیه اختصاص داده شده بود؛ نویسنده این یادداشت تحلیلی به زبانی کنایه‌آمیز به ادامه بحران‌ها برای اردوغان اشاره کرده است.
 
رسانه‌های صهیونیستی علیه اردوغان 
 
منبع: روزنامه صبح نو
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهگانه ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    همه اینها فیلم و نمایش است . برنامه راهبردی آمریکا در منطقه جایگزین کردن ژاندارمی ترکیه بجای اسرائیل است و اسرائیلی ها حالا که همه دولتهای نوکرمنش عربی با آنها رابطه خوب دارند قرار است از این پس طبق برنامه آمریکا آسوده زندگی کنند و این ترکیه بدبخت است که باید جور جنگ با دشمنان آمریکا در منطقه را بکشد ! این برنامه مستلزم پاکسازی بسیار گسترده در ترکیه و ایجاد یک دولت کاملاً یکدست سرسپرده آمریکا است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس