کد خبر 605089
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انحلال جمعیت ملی- اسلامی «الوفاق» توسط رژیم آل‌خلیفه، اعلام کرد چنین تدابیری با منافع ایالات متحده در بحرین در تناقض است.

 به گزارش مشرق، به نقل از «رای الیوم»، آمریکا نگرانی عمیق خود را از تصمیم دادگاه بحرینی مبنی بر انحلال جمعیت ملی- اسلامی الوفاق و مصادره اموال آن اعلام کرد.

انحلال جمعیت الوفاق، به‌عنوان بزرگ‌ترین جریان اپوزیسیون شیعه در پارلمان بحرین، تازه‌ترین اقدام نگران کننده رژیم آل‌خلیفه درباره مخالفان داخلی به‌شمار می‌‌رود. سلب تابعیت آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان و دستگیری «نبیل رجب» فعال حقوق بشر از دیگر اقدامات سرکوب‌گرانه نظام حاکم علیه مخالفانش محسوب می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است «گام‌هایی، که اخیرا دولت برای سرکوب مخالفان مسالمت‌آمیز برداشته است، همبستگی و امنیت در بحرین و همچنین ثبات منطقه را تضعیف می‌کند. این تدابیر با منافع ایالات متحده مطابقت ندارد و بر همکاری ما با بحرین تاثیر می‌گذارد. همچنین این اقدامات با تعهدهای اعلام شده دولت برای حمایت از حقوق بشر و تحقق آشتی با همه گروه‌ها در بحرین در تضاد است.»

وزارت خارجه آمریکا از دولت بحرین خواست «از تدابیر اخیر و دیگر تدابیر عقب‌نشینی کند و به سرعت به مسیر آشتی و همکاری گروهی برای تحقق خواسته‌های همه بحرینی‌ها بازگردد. از سوی دیگر، ایالات متحده به حمایت از همه گام‌های همه طرف‌ها برای دستیابی به پیشرفت در گفتمان سیاسی ادامه خواهد داد.»

براین اساس، دادگاه بحرین، روز یکشنبه حکم نهایی انحلال جمیعت الوفاق، بزرگترین جمعیت مخالف این کشور را صادر کرد. طبق حکمی که صادر شده اموال و دارایی‌های این جمعیت نیز به نفع دولت مصادره خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس