کد خبر 600747
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اوضاع در بحرین تنها یک مساله مربوط به حقوق بشر نیست بلکه یک مساله ژئوپلیتیک نیز به شمار می‌رود.

 به گزارش مشرق، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی تاکید کرد: وضعیت بحرین تنها یک مساله حقوق بشری نیست بلکه یک مساله سیاسی است.

وی در ادامه تصریح کرد: پارلمان اروپا در حال رایزنی درباره یک قطعنامه است که بر اساس آن اتحادیه اروپا نگرانی خود را نسبت به تحولات اخیر بحرین اعلام می کند، تحولاتی که مانع دستیابی به آشتی در این کشور می شود.

موگرینی ضمن تاکید بر اهمیت اصلاحات سیاسی در بحرین، افزود: در دیدار با آقای استاوروس لامبریدینیس ( کمیسر ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا) ، ما خواستار آزادی فعالان و زندانیان سیاسی در بحرین شدیم. اتحادیه اروپا همچنان خواستار آزادی فعالان سیاسی از جمله نبیل رجب است.

موگرینی همچنین از دولت بحرین خواسته است تا در تصمیم خود برای تعلیق فعالیت الوفاق بازنگری کند. وی گفت: اخبار نگران کننده زیادی درباره بحرین وجود دارد، اتحادیه اروپا به تماس و ارتباط خود با مقام های بحرینی ادامه خواهد داد تا از حقوق بشر حمایت کرده و برای بهبود آن تلاش کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس