کد خبر 610685
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار تمدید یک هفته ای مذاکرات صلح در کویت شد.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از طرف‌های درگیر در این کشور خواست که مذاکرات صلح کویت را یک هفته تمدید کنند.

این در حالی است که عبدالملک المخلافی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفت که درخواست اسماعیل ولد الشیخ مبنی بر تمدید مذاکرات یمن، بررسی خواهد شد و ما تاکنون تصمیمی در این خصوص نگرفته ایم.

به نظر می‌رسد درخواست نماینده سازمان ملل، آخرین تلاش برای نجات چهارماه مذاکراتی است که با هدف رسیدن به راه حل بحران یمن زیر نظر این سازمان در کویت برگزار شده و هم اینک در شرف شکست است.

ولد الشیخ همچنین گفت که امروز با دو هیئت یمنی دیدار کرده و چارچوبی را برای حل بحران به آنها پیشنهاد داده است.

هیئت ریاض در مذاکرات صلح یمن در کویت پیش از این اعلام کرده بود که روز  شنبه این مذاکرات را ترک می‌کند.

مذاکرات گروههای یمنی از حدود چهار ماه قبل زیر نظر سازمان ملل متحد در کشور کویت آغاز شد و طی این مدت هیئت ریاض و هواداران تجاوز بارها کارشکنی کردند و مانع از رسیدن توافق بر سر راه حل بحران این کشور شدند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس