کد خبر 602914
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

رئیس‌جمهور مستعفی یمن به فرستاده سازمان ملل اعلام کرد که دولت مستعفی تنها با ضمانت‌های مکتوب و فوری از سوی طرف مقابل در دور جدید مذاکرات شرکت خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در دیدار با اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در ریاض گفت: ما تنها زمانی در مذاکرات شرکت خواهیم کرد که به ضمانت‌های مکتوب و فوری درباره پایبندی انصارالله به بررسی مسائل مشخص شده قبلی و توقف فوری حملات و آزادی بازداشت شدگان دست یابیم.

قرار است دور جدید مذاکرات صلح یمن روز جمعه با نظارت سازمان ملل در کویت آغاز شود.

محمد العامری، مشاور منصورهادی گفت: وی تأکید کرده که تنها با ضمانت‌های واقعی به سر میز مذاکرات بازمی‌گردد. منصورهادی همچنان به گزینه مذاکرات پایبند است. 75 روز مذاکره قبل از عید فطر به هیچ نتیجه واضحی منجر نشد و این دور از مذاکرات باید متفاوت باشد.

العامری بر لزوم "بررسی جدی عوامل موفقیت مذاکرات" قبل از رفتن مجدد به کویت تأکید کرد و گفت: رفتن هیئت دولت به کویت تنها برای حضور در این مذاکرات نیست بلکه برای توافق برای موفقیت و پیشرفت است.

منصورهادی در دیدارش با الشیخ احمد گفته بود که دولت مستعفی "امتیازات زیادی را در راه تحقق منافع مردم یمن داده اما از آغاز مذاکرات در کویت به هیچ چیزی دست نیافته است."
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس