کد خبر 598348
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

رئیس هیات انصارالله یمن در مذاکرات صلح کویت همراه با فرستاده سازمان ملل به یمن برای بررسی روند سیاسی و حمایت از تلاش‌ها برای آتش‌بس مرزی به عربستان رفت.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع یمنی اعلام کردند: محمد عبدالسلام، رئیس هیات انصارالله یمن در مذاکرات کویت همراه با اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به این کشور برای بررسی روند سیاسی و هماهنگی آغاز فعالیت‌های کمیته آتش بس به عربستان رفت.

مذاکرات صلح یمن در کویت اخیرا به پایان رسید و هیات صنعا پس از ۷۰ روز مذاکره بی‌نتیجه روز شنبه به پایتخت یمن بازگشت. در این مذاکرات تصمیم گرفته شده تا کمیته آتش‌بس به ظهران در جنوب عربستان منتقل شود. قرار است دور بعدی مذاکرات ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر) برگزار شود.

از سوی دیگر عادل الشجاع، رهبر برجسته حزب کنگره سراسری مردمی یمن به رهبری علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین این کشور گفت که این حزب پیش‌نویس نقشه راه برای حل و فصل بحران را از سازمان ملل تحویل گرفته است.

این نقشه راه شامل تشکیل دولت وحدت ملی و کمیته نظامی و امنیتی متشکل از افسران یمنی بی‌طرف و با مشارکت افسرانی از آمریکا، روسیه، کویت، عمان و الجزایر است.

به گفته این مسئول، نقشه راه همچنین شامل تشکیل کمیته عالی انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی و تأسیس صندوق بازسازی یمن با نظارت سازمان ملل است.

این مسئول افزود: حزب کنگره سراسری با نقشه راه سازمان ملل موافقت کرده و در زمان ازسرگیری مذاکرات صلح در ۱۵ ژوئیه آن را امضا خواهد کرد.

عادل الشجاع گفت: این دولت دارای اختیارات گسترده خواهد بود و کمیته عالی انتخابات ظرف شش ماه برای انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی آماده می‌شود و بعدا موعد برگزاری آن تعیین خواهد شد. این نقشه راه مورد بررسی قرار گرفته و ما با آن موافقت کرده‌ایم.

وی گفت: هرگونه مخالفت با نقشه راه از سوی طرف‌های یمنی به منزله خودکشی خواهد بود چرا که هیچ کس نمی‌تواند علیه اراده بین‌المللی و جامعه جهانی حرف بزند به ویژه اینکه این نقشه راه حمایتی را برای تمامی طرف‌ها فراهم می‌آورد.

عادل الشجاع ائتلاف سعودی را به تشدید درگیری متهم کرد و گفت: این به منزله خودکشی است چرا که تشدید درگیری دیگر در سایه نقشه راهی که سازمان ملل ارائه کرده، فایده‌ای ندارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس