کد خبر 600309
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

مقام‌های آمریکا و کره‌جنوبی اعلام کردند که برای استقرار سیستم دفاع موشکی پیشرفته آمریکا در کره‌جنوبی به منظور مقابله با تهدیدهای کره‌شمالی آماده هستند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سئول و واشنگتن مذاکراتی رسمی را درخصوص استقرار سیستم موشکی "تاد" برگزار کردند.

این مذاکرات پس از آزمایش موشکی کره‌شمالی و پرتاب موشک دوربرد از سوی کره شمالی در اوایل سال جاری صورت گرفت.

یو جه‌ سئونگ، معاون وزیر دفاع کره جنوبی، امروز (جمعه) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که آمریکا و کره‌جنوبی به سرعت این سیستم را مستقر خواهند کرد، زیرا توانمندیهای تسلیحاتی فزاینده کره‌شمالی تهدیدی بزرگ برای منطقه است.

وی گفت که دو کشور درخصوص تعیین بهترین مکان نظامی برای استقرار این سیستم به زودی توافق می‌کنند و استانداردهای مربوط به محیط زیست، بهداشت و ایمنی را در نظر می‌گیرند.

در این نشست خبری، ژنرال توماس وندال، فرمانده یگان هشتم ارتش آمریکا در کره گفت رویکرد کره شمالی درخصوص دنبال کردن سلاح‌های کشتار جمعی این دو متحد (آمریکا و کره جنوبی) را مجبور کرده اطمینان حاصل کنند که می‌توانند از خود دفاع کرده و به همین منظور این سیستم دفاع موشکی برای استراتژی دفاعی آنان ضروری است.

این در حالی است که وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از این اقدام در بیانیه‌ای که در وب سایت خود منتشر کرده، گفت: چین قویا نارضایتی و مخالفت شدید خود را با این مسئله اعلام می‌کند.

در این بیانیه آمده است: از اقداماتی که شرایط منطقه را پیچیده‌تر می‌کند و به منافع امنیت استراتژیک چین آسیب می‌زند، ‌خودداری کنید.

چین اعلام کرده که استقرار سیستم دفاع موشکی موجب خلع سلاح شبه جزیره کره نمی‌شود و اقدام مثمرثمری در جهت صلح منطقه نیست.

پکن خاطرنشان کرد این اقدام به شدت به منافع ملی و تعادل استراتژیک منطقه آسیب جدی وارد می‌کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس