اعلام برائت بخش اعظمی از طرفداران از سندرز، دعوای بین قاضی دادگاه عالی و ترامپ، دفاع تمام‌قد رایان از ترامپ، و احتمال معاون اولی مایک پنس از مهمترین اتفاقات دو روز اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

سرویس جهان مشرق - دو روز اخیر صحنه انتخابات آمریکا اتفاقات مختلفی را در خود داشت اما جنجالی‌ترین اتفاق مربوط به اعلام حمایت رسمی برنی سندرز از هیلاری کلینتون است. سندرز، که طی ماهها مبارزه انتخاباتی پیوسته هیلاری را فردی فاسد و فاقد صلاحیت برای ریاست جمهوری می‌خواند، ساعاتی پیش در چرخشی عجیب و در کمال شگفتی، رسما او را شایسته‌ترین فرد برای این منصب خواند. این امر موجب شد که موج عظیمی از طرفداران وی به شبکه‌های اجتماعی آمده و او را «خائن»، «دروغگو»، «فریبکار»، و «خودفروش» بخوانند. به نظر می‌رسد که از این پس با توجه به این دلسردی بزرگ و نفرت طرفداران سندرز ار کلینتون، به طور روزافزون شاهد ریزش آنها علیه سندرز و سوق و انعطافشان به طرف جمهوریخواهان و ترامپ باشیم.

بسیاری از طرفداران سندرز ریزش کردند / احتمال معاون اولی مایک پنس می‌رود / حمایت قدرتمندانه رایان از ترامپ

بسیاری از طرفداران سندرز از وی اعلام برائت کردند
برنی سندرز ساعاتی پیش در میان جمعی از طرفداران خود و طرفداران هیلاری کلینتون ضمن تبریک به وی، رسما اعلام کرد که از هیلاری کلینتون حمایت می‌کند و تا ورود او به کاخ سفید تمامی تلاش خود را برای پیروزی‌اش به کار می‌بندد. طبق نظرسنجی یک هفته اخیر مرکز پژوهش «پو»، 85 درصد از طرفداران سندرز اعلام کرده‌اند که حاضرند به هیلاری رای بدهند. 9 درصد از آنها اعلام کرده‌اند که به ترامپ رای خواهند داد و 6 درصد هم اعلام کردند که اصلا نمی‌دانند به چه کسی رای خواهند داد و احتمالا نامزد دیگری غیر از ترامپ و هیلاری را انتخاب خواهند کرد. البته پس از سخنرانی امروز سندرز در حمایت از کلینتون شاهد ریزش بسیاری از این 85 درصد بودیم.

ائتلاف برنی با هیلاری


هنوز اندکی از پایان سخنان سندرز در حمایت از کلینتون نگذشته بود که بر خلاف ادعای نظرسنجی هفته اخیر رویترز موج عظیمی از طرفداران سندرز به شبکه‌های اجتماعی هجوم آوردند و او را خائن به قلبها، خائن به اعتمادشان، و فریبکار و ترسو خواندند. در ذیل چند مورد  از اظهارنظرات بی‌شمار طرفداران سندرز آورده شده است: «برنی سندرز، از هیلاری یک قدیس ساخت. اگر قرار است هیلاری رییس جمهور شود بهتر است که برود به جهنم»؛ «برنی سندرز یک خائن واقعی است. او طوری برای ما وانمود کرد که انتخابات آمریکا کاملا دچار فساد است اما خودش امروز از فاسدترین نامزد ممکن انتخابات حمایت علنی کرد»؛ «برنی سندرز، «دنیس کوسینیچ» (سیاستمدار دموکرات که دو بار در انتخابات 2004 و 2008 ریاست جمهوری شرکت کرد و در دفعه دوم مانند سندرز به طرفدارانش خیانت نمود) جدید است». حتی برخی از طرفداران وی، او را نفرت‌انگیز خواندند و اعلام نمودند که به نامزد جمهوریخواهان رای خواهند داد: «نه ممنونم، همین یک بار برایم کافی بود. به اندازه کافی از هیلاری چروکیده بدم می‌آید. رای‌ام به ترامپ تغییر پیدا کرد. به او رای می‌دهم»؛ «من به ترامپ رای می‌دهم. چون او تنها فردی است که می‌تواند جلوی هیلاری را بگیرد. خداحافظ حزب دموکرات!»


ائتلاف برنی با هیلاری

ائتلاف برنی با هیلاری


ترامپ هم در توئیتر خود اینچنین نوشت: «برنی سندرز امروز رسما روح خود را به هیلاری فروخت. طرفداران او به شدت خشمگین هستند؛ راستش از برنی سندرز بعید بود که با ای نسطح ادعا و آرمان اینگونه روح خود را به هیلاری بفروشد و موجب دلسردی و دلشکستگی طرفدارانش شود». «ایوانکا ترامپ» -دختر وی- هم نوشت: «به نظر می‌رسد که سندرز بالاخره روح خود را به شیطان فروخت. هیلاری چروکیده همان چیزی بود که او پیوسته در مقابلش ایستادگی می‌کرد و افسوس که اخر اینگونه شد».

ائتلاف برنی با هیلاری

کلینتون، در توئیتر خود از ترامپ تشکر کرد اما نکته بسیار ناراحت‌کننده برای طرفداران سندرز این است که چرا این مرد تا بدین حد مزور است. او در طی مبارزات انتخاباتی خود مدام هیلاری را فردی فاسد و نالایق برای ریاست جمهوری می‌خواند و امروز در چرخشی کامل او را شایسته‌ترین فرد برای ریاست جمهوری آمریکا دانست. پس از اینکه سندرز بدون توجه به اظهارات تند و خشمگینانه طرفدارانش در شبکه‌های اجتماعی خود را به کوچه چپ زده بود، در توئیتر خود از طرفدارانش خواست که به صف اتحاد و حمایت از کلینتون بپیوندند، اما بسیاری از طرفداران وی توئیت‌های حاوی ابراز ناامیدی و برائت از وی درج کردند: «پس همه آن چیزهایی که مورد هیلاری می‌گفتی دروغهایی بیش نبود و ما را بازی دادی؟»؛ «واقعا برایت متاسفم که به همه آرمان‌هایت به این آسانی پشت کردی. حیف از ...»؛ «آیا خود را برای فروختن روحت به شیطان سرزنش نمی‌کنی؟»؛ «برنی سندرز یک خودفروش است»؛ «سندرز بهتر است که از خوکی چون هیلاری حمایت کند»؛ «خیانت سندرز به ما مثل خیانت یک انسان به انسان دیگر در زندگی مشترک است»؛ «بله، برو و روح و ستادت را به پولهای کلان بفروش و کسی مثل هیلاری را حمایت کن».

بسیاری از طرفداران سندرز ریزش کردند / احتمال معاون اولی مایک پنس می‌رود / حمایت قدرتمندانه رایان از ترامپ


جنجال بین قاضی دادگاه عالی و ترامپ
در آنسوی قضیه «روث بادر گینسبرگ» قاضی دادگاه عالی آمریکا روز گذشته اظهاراتی را علیه دانلد ترامپ بیان کرد. وی در گفتگو با روزنامه تایمز اظهار داشت: «من واقعا نگرانم که کشور و دادگاه عالی با رییس جمهوری چون ترامپ چه سرنوشتی خواهد داشت. مصیبت وجود او برای کشور 4 سال است ولی برای دادگاه عالی در نفس عمل و تبعات ذیربط می‌تواند خیلی سنگین‌تر باشد. یادش بخیر! همسر تازه فوت‌شده‌ام وقتی شنید ترامپ می‌خواهد رییس جمهور شود گفت که بهتر است که آمریکا را برای همیشه به مقصد نیوزلند ترک کنیم. او سر تا پا قلابی است و از همان ابتدای کاندیداتوری، مضحک و مسخره بود. این مرد هیچ ثباتی ندارد و هر چه در آن واحد به مغزش می‌رسد همان را می‌گوید. این مرد خرد ندارد و واقعا برای رسانه‌ها متاسفم که او را برای عدم انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش بازخواست نمی‌کنند و اجازه می‌دهند که آزادانه هر کار دلش می‌خواهد بکند».

ترامپ هم مثل همیشه که کسی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد، گینسبرگ را از این حرکت بی‌بهره نگذاشت. وی، در توئیت ساعت یک صبح خود نوشت: «این زن با اظهارات احمقانه خودش در مورد من مایه خجالت همه است. مغز او عملا تعطیل است. تنها راه علاجش استعفاست». او، در گفتگو با نیویورک تایمز گفت: «واقعا تاسف‌بار است که یک قاضی دادگاه عالی به خودش اجازه می‌دهد که در انتخابات دخالت کند. اظهارات گیسنبرگ بی‌شرمانه بود و او باید از من عذرخواهی کند».

ائتلاف برنی با هیلاری


پل رایان: خوبی‌های ترامپ به بدی‌هایش سنگینی می‌کند
در حالی که پل رایان در جلسه اعلام برنامه‌های آتی حزب جمهوریخواه با خبرنگاران و مردم به سر می‌برد، در مقابل این سوال که از او پرسیده شد "چرا از ترامپی که با یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان مقیم آمریکا -که پیوسته دوست آمریکایی‌ها بودند- دشمن است، حمایت می‌کند؟" پاسخ داد: «ببینید، من در مورد موضع ترامپ در قبال مسلمانان کاملا با او مخالفم اما در سیاست که نمی‌شود فقط یک چیز را دید. اگر این موضع او خوشایند من نباشد، 92 موضع دیگر او برایم خوشایند است و با هم متفق‌القول هستیم. پس نباید بگذارم بخاطر یک موضع به اتحادمان لطمه بخورد. رایان، در مورد پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون هم گفت: «هیلاری کلینتون فراتر از قانون حرکت کرده و این اصلا درست نیست. پرونده ایمیل‌های بسته نشده و قطع یقین، حزب جمهوریخواه تا حصول نتیجه و مجازات وی پیگیری خواهد کرد.

ائتلاف برنی با هیلاری


مایک پنس نزدیکترین گزینه به معاون اولی به نظر می‌رسد
اخبار و شایعات قوی حاکی از آن است که «مایک پنس» -فرماندار ایندیانا- می‌تواند گزینه اصلی ترامپ برای معاون اولی رییس جمهور باشد. اخیرا، در بسیاری از تصاویر می‌توان پنس را در کنار ترامپ مشاهده کرد و به اعتقاد کارشناسان ورود وی به عنوان کسی که در مواردی چون حمایت سندرز از هیلاری کلینتون وارد عرصه می‌شود و اظهارنظر مستقیم می‌کند، می‌تواند کاملا معنادار و نشانه‌دار باشد.


ائتلاف برنی با هیلاری


پنس در توئیت‌های جدید خود به شدت هیلاری کلینتون را کوبیده است. وی در سه توئیت خود به ترتیب آورده است: «هیلاری کلینتون هرگز نباید رییس جمهور آمریکا بشود!»؛ «انتخاب هیلاری کلینتون به عنوان رییس جمهور آمریکا به شدت عمل اشتباهی است»؛ «تا انتخاب دانلد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا از پای نخواهیم نشست».


ائتلاف برنی با هیلاری


منابع:

https://www.theguardian.com/us-news/live/2016/jul/12/sanders-clinton-new-hampshire-trump-election-2016

http://www.cbsnews.com/news/donald-trump-calls-on-ruth-bader-ginsburg-to-resign/

https://www.rt.com/usa/350829-bernie-sellout-sanders-reaction/

https://www.rt.com/news/350861-sanders-clinton-campaign-quotes/

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/12/sanders-supporters-clinton-vote-survey

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    اگر سندرز جرأت و جسارت ترامپ را داشت و تهدید به کاندید آزاد میکرد شک نکنید رئیس‌جمهور بعدی آمریکا بود اما با خیانتی که به هوادارانش و گفته های خودش کرد تبدیل به فردی منفور نزد مردم آمریکا شد، با این حساب احتمالا ترامپ کله شق رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواهد بود چون اکثر آمریکا ییها هیلاری را عفریته ای وحشتناک برای آمریکا میدونن و بشدت ازش متنفر هستند.
  • ناشناس ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    این خط این نشون . ترامپ رئیس جمهور بعدیه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس