رییس جمهور سابق روسیه در اظهار نظری با انتقاد از تصمیم‌های ناتو، این سازمان را متهم کرد که خود را آماده نبرد با مسکو می‌نماید.

به گزارش مشرق، «میخاییل گورباچف» رییس جمهور سابق روسیه در سخنانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را متهم به مهیا شدن جهت تهاجم به روسیه نمود.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» در حالی‌که  متحدان غرب در نشستی در ورشو، پایتخت لهستان گردم هم آمده‌اند، گورباچف که هشت سال رییس جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق بود از تصمیم ناتو در زمینه استقرار 4 هزار نیروی نظامی در اروپای شرقی انتقاد کرد.

گورباچف در اظهار نظری بیان داشت: «ناتو خود را آماده افزایش تنش با روسیه از جنگ سرد به جنگ گرم نموده است.»

وی گفت: «همه لفاظی‌ها در ورشو فریادی حاکی از اعلام نبرد با روسیه است. آن‌ها تنها درباره دفاع صحبت می‌کنند اما در واقع خود را برای عملیات تهاجمی آماده می‌نمایند.»

«ینس استولنبرگ» دبیرکل ناتو در عین حال گفته است که تصمیم این سازمان برای حضور سه برابری نظامی در اروپای شرقی کاملا اقدامی تدافعی است.

وی در این زمینه گفت: «ناتو تهدید علیه هیچ کشوری نیست. ما جنگ سرد جدید نمی‌خواهیم. ما رقابت تسلیحاتی جدید نمی‌خواهیم و در پی مقابله هم نیستیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا نیز در حاشیه اجلاس ناتو در ورشو در یک نشست خبری نظراتش را درباره موضوعات مختلف اعلام کرد.

باراک اوباما در بخشی از سخنانش درباره روابط ناتو با کشورهای عضو و آمادگی آن برای مقابله با تهدیدات تاکید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدا تاکید کرد که شرایط امروزه برای اعضای ناتو به نحوی بی‌سابقه تهدیدهای مختلفی از قبیل اقتصادی، سیاسی، امنیتی و بحران مهاجران را به همراه دارد.

اوباما تاکید کرد که ناتو کاملا آماده برای مقابله با انواع تهدیدها  بوده و قویتری از هر زمان دیگر آماده مقابله است.

وی ضمن تاکید بر تعهد ناگسستنی آمریکا به ناتو، خواستار توجه و تخصیص منابع مالی و نظامی بیشتر کشورهای عضو به این ائتلاف نظامی و دفاعی غربی شد.

اوباما در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر اقدامات روسیه در اوکراین را مداخله خواند و مواضع مسکو را تهدید کشورهای اروپای شرقی دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پويا ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    با همين تفكر هم شوروري رو به باد دادي درسته ؟
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    این بابا هم هنوز تو توهمات بجا مانده از شوروی زندگی میکنه تو اگه ادم بودی یک کشور ابر قدرتو از فروپاشی حفظ میکردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس