کد خبر 620553
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا درباره روابط احتمالی آمریکا از جمله فعالیت‌های شرکت‌های آمریکایی با فساد انجام شده توسط رییس جمهور اوکراین تحقیق می‌کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحقیقات گسترده درباره مشارکت شرکت‌ها و موسسات مالی آمریکا با فساد انجام شده توسط ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور پیشین اوکراین و طرفدار روسیه است.

از جمله شرکت‌های نامبرده شده در این تحقیقات می‌توان به شرکت اداره شده توسط پل مانافورت یکی از چهره‌های سیاسی شناخته شده در حزب جمهوری خواه و تونی پادستا اشاره کرد. در همین راستا هنوز مانافورت در این باره پاسخی نداده است.

مانافورت به تازگی از ریاست کمپین انتخاباتی دونالد ترماپ نامزد حزب جمهوری خواه استعفا کرد. اما مقامات مطلع اعلام کردند که مانافورت هدف اصلی این تحقیقات نیست.

اگر چه اف بی آی از پاسخگویی در این باره خودداری کرده اما وزارت دادگستری اعلام کرد، این تحقیقات در راستای کمک به بازگرداندن دارایی‌های دزدیده شده از اموال مردم اوکراین است.

بازپرسان در اوکراین اعلام می‌کنند، یانوکوویچ و حزب وی فساد گسترده‌ای را در اوکراین انجام داده‌اند.

پیش از این هم روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد، پل مانافورت، احتمالا به طور غیرقانونی مبلغی در حدود ۱۲.۷ میلیون دلار از حزب ویکتور یانوکوویچ دریافت کرده است.

مانافورت در واکنش به این گزارش نیویورک تایمز، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود، مطالبی که در خصوص دریافت مبالغی توسط من از یک حزب سیاسی در اوکراین منتشر شده، بی‌پایه و اساس و احمقانه است.

این روزنامه در این زمینه به گزارش بازرسان اوکراینی استناد کرده که در زمینه‌ی پرونده‌ فساد تحقیق می‌کنند. از قرار معلوم نام مانافورت به صورت دست‌نویس در قبض‌های حساب بانکی وجود دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس