کد خبر 605605
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

کره شمالی سه فروند موشک بالستیک دیگر آزمایش کرد. این موشک ها که ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر برد دارند به دریای ژاپن پرتاب شدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کره جنوبی و آمریکا  هم آزمایش های موشکی جدید کره شمالی را تایید کردند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی صبح روز سه شنبه سه فروند موشک بالستیک را از ساحل شرقی خود به سمت دریا شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری کیودو از سئول ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد:  این موشک ها که به نظر می رسد از نوع « اسکاد » باشد از استان «‌ نورث هاوانگهائه North Hwanghae » در جنوب کره شمالی از ساعت پنج و 45 دقیقه تا شش و 40 دقیقه شلیک شد. به نظر می رسد این موشک ها پیش از سقوط در دریای ژاپن مسافتی بین 500 تا 600 کیلومتر را طی کرده اند.

در این بیانیه آمده است: برد موشک های اسکاد برای رسیدن به همه نقاط کره جنوبی کافی است.

در همین حال فرماندهی راهبردی آمریکا اعلام کرد دو فروند از این موشک ها از نوع موشک های اسکاد کوتاه برد و موشک سوم از نوع موشک میان برد « رودونگ » را رهگیری  کرده است.

موشک رودونگ حدود 1300 کیلومتر برد دارد که برای هدف قرار دادن همه نقاط در کره جنوبی و بخش هایی از ژاپن کافی است.

بعد از انتشار این خبر، آمریکا و ژاپن از آزمایش های جدید موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کردند. گری راس Gary Ross سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) گفت:‌ «ما قصد داریم نگرانی خود را به سازمان ملل متحد اعلام کنیم تا جامعه بین المللی مصمم تر از گذشته کره شمالی را مسئول این اقدامات تحریک آمیز معرفی کند .»

دولت ژاپن هم اعتراض خود را به شلیک موشک های بالستیک کره شمالی از ساحل شرقی این کشور به سمت دریا اعلام کرد.

دولت ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد این آزمایش های موشکی جدید که پس از آزمایش های موشکی بالستیک کره شمالی در گذشته انجام شد نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در آنها توسعه فناوری های هسته ای و موشکی برای پیونگ یانگ ممنوع شده است.

در این بیانیه آمده است: چنین اقداماتی برای امنیت هواپیماها و کشتی ها بسیار خطرناک است. بر این اساس ژاپن اعتراض شدید خود را به کره شمالی اعلام کرده است.

یک مقام دولت ژاپن گفت: این اعتراض از طریق کانال های دیپلماتیک در پکن پایتخت چین انجام شد.

دولت ژاپن قصد دارد همکاری با کره جنوبی ، آمریکا و دیگر اعضای جامعه بین المللی را در واکنش به اقدامات تحریک آمیز مکرر کره شمالی افزایش دهد.

این آزمایش های موشکی کره شمالی پس از آن انجام شد که دولت های کره جنوبی و آمریکا اوایل این ماه اعلام کردند تصمیم گرفته اند سامانه دفاع موشکی پیشرفته « تاد » را در خاک کره جنوبی مستقر کنند.

ستاد کل ارتش کره شمالی پس از این تصمیم آمریکا و کره جنوبی هشدار داد در واکنش به استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی، واکنش فیزیکی انجام خواهد داد.

دولت کره جنوبی اعلام کرد: هدف از استقرار سامانه موشکی تاد، رهگیری موشک های بالستیکی است که از کره شمالی شلیک می شود.

کره جنوبی همچنین روز دوشنبه اعلام کرد کره شمالی می تواند هر زمان که بخواهد پنجمین آزمایش هسته ایش را انجام دهد.

این هشدار وزارت وحدت کره جنوبی در بحبوحه گمانه زنی های روزافزون در این خصوص منتشر شد که کره شمالی ممکن است در حال برنامه ریزی برای یک آزمایش هسته ای دیگر باشد زیرا فعالیت های این کشور در سایت آزمایش هسته ای زیرزمینی افزایش یافته است.

جئونگ جون هی سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ظاهرا کره شمالی کاملا آماده است تا به محض دستور کیم جونگ اون رهبر این کشور یک آزمایش هسته ای دیگر انجام دهد.

وی افزود: کره جنوبی با همکاری آمریکا فعالیت های کره شمالی را در سایت هسته ای این کشور به دقت زیر نظر دارد.

منابع اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا روز یکشنبه اعلام کردند فعالیت خودروها و افراد در سایت آزمایش هسته ای کره شمالی در منطقه « پیونگی ری » در شمال غرب این کشور افزایش یافته است.

کره شمالی سال های 2006 ، 2009 و 2013 سه آزمایش هسته ای انجام داد. این کشور ماه ژانویه امسال نیز چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به آن شدیدترین تحریم ها را تا به امروز علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.
 
 منبع: شبکه خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس