کد خبر 599386
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

معاون نخست وزیر روسیه از لغو تحریم‌های ترکیه که مانع همکاری‌های دوجانبه میان آنکارا و مسکو می‌شود، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 به گزارش مشرق، «اولگا گلدتس» معاون نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه اعلام کرد، مسکو در آینده‌ای نزدیک تمامی تحریم‌هایی را که مانع همکاری با ترکیه می‌شود، لغو خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهوری روسیه روز 5 شنبه گذشته دستور داد تا تحریم‌های گردشگری علیه روسیه لغو شود.

معاون نخست‌وزیر روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» در خصوص سوالی درباره ملزومات حقوقی باقی مانده برای ازسرگیری همکاری‌ها با ترکیه گفت: تحریم‌ها علیه این کشور در آینده‌ای نزدیک لغو خواهد شد و ما مجددا همکاری با آنکارا را از سر خواهیم گرفت.

جنگنده روسی «سوخو-24» در تاریخ 24 نوامبر سال گذشته میلادی توسط جنگنده‌های اف-16 ترکیه بر فراز خاک سوریه سرنگون شد. به دنبال این اتفاق، مسکو یک سری اقدامات محدودکننده علیه ترکیه اعمال کرد و مکررا خواستار عذرخواهی آنکارا بابت سرنگونی این جنگنده و جبران خسارات به بار آمده شد.

چند روز پیش کاخ کرملین از ارسال نامه عذرخواهی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه به ولادیمیر پوتین در خصوص کشته شدن خلبان روسی در حادثه سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه بر فراز سوریه خبر داده بود. به دنبال اعلام این خبر و اظهارات مثبت مقامات ترکیه‌ای در این خصوص، گفت‌وگویی تلفنی میان رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه انجام شد. پس از این گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین اعلام کرد که برای عادی سازی روابط میان دو کشور تلاش خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس