سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به بنده لیست ۹۰۰ نفره از حقوق‌های نامتعارف ندیده‌ام، گفت: افرادی که پول‌های خلاف انصاف و عدالت را گرفته‌اند باید آن را بازگردانند البته برخی جریان‌های سیاسی و جناحی از این مسئله استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه آقای سراج به بیش از 900 نفر از حقوق‌بگیران نامتعارف ارائه شده و چقدر میزان آن بوده است، گفت: تاکنون لیست 900 نفری را از جانب ایشان ندیده‌ام البته آقای سراج اوایل لیستی را به بنده دادند که کامل نبود و پس از آن یک لیست 50 نفره از وزارت نفت ارائه شد و اکنون نیز دوستان در این زمینه مشغول فعالیت هستند.
 
وی افزود: در رابطه با حقوق‌های غیر متعارف، برخی از مسائل ناشی از تصویب قوانین بوده و یا مصوبه دولت این اختیار را به فلان هیأت عمومی داده که پاداش در نظر گیرند و براساس قانون تجارت نیز به شرکت‌ها اجازه داده شده که بخشی از سود را بین اعضای هیأت مدیره تقسیم کنند.
 
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: باید دید که هرجا پاداش و یا اضافه کار بیش از حد قانون بوده اقدامات مناسب انجام گیرد و این پول‌ها باز گردانده شود.
 
وی افزود: گاهی برخی قوانین را طوری ترسیم می‌کنند که فلانی مجرم نیست ولی زمان‌هایی این جرم گاهی مشخص است و گاهی با تبانی و پولشویی صورت می‌گیرد. همچنین باید توجه داشت اگر در این زمینه جرمی واقع شده باشد ولو در سمت قبلی، ترتیب قضایی صورت گرفته و پول نیز باید باز گردانده می‌شود.
 
سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: در رابطه با صندوق توسعه ملی هیأت امنا پیشنهادی براساس یک مصوبه دولتی داشته و حتی اینها هم قبول نیست و اصلاح مصوبه و قانون باید انجام گیرد تا این مسائل ادامه نیابد.
 
وی تصریح کرد: نباید شرایط به صورتی باشد که یک نفر چند جا حقوق بگیرد و یا اگر هم گرفته 57 یا 60 میلیون باشد و اضافه کار هم بگیرد. این موضوعات حتی اگر توجیه هم داشته باشد باید اصلاح شود.
 
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای سراج با انتشار اسم برادر رئیس جمهور، قبل از اینکه حکمی برای آن صادر شود تخطی انجام داده یا خیر، گفت: در قانون اگر متهمی پرونده آن در حال رسیدگی باشد تا حکم قطعی صادر نشود نباید مشخصاتش اعلام شود البته ایشان گفته‌اند که دلایل و مدارک من کافی است لذا اگر کسیی ادعایی نیز داشته باشد به پرونده آن رسیدگی می‌شود.
 
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما گفته‌اید فساد مالی و اشرافیت از دولت سازندگی شروع شده و تسری یافته است، گفت: عرض من این بوده که در بعضی مقاطع می‌گفتند برای اینکه دستگاه خود را اداره کنید می‌توانید کار درآمدزایی انجام دهید که این موضوع از زمان دولت آقای رفسنجانی برقرار و حتی مشکلاتی در برخی دستگاه‌ها ایجاد کرد.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه من لیست 900 نفره از حقوق‌بگیران نامتعارف ندیده‌ام گفت: خواهشاً این مسئله را جناحی و سیاسی نکنید، کسی که پول غیر حق گرفته باید آن را باز گرداند البته برخی جریان‌های سیاسی شاید بخواهند از این مسئله استفاده کنند ولی ما و شما نباید بر این اساس حرکت کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس