سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌ رهبر انقلاب در تأسیس حقوق بشر اسلامی تأکید داشتند و در همین رابطه ستاد حقوق بشر در مقام تدوین پیش‌نویسی در این زمینه درآمد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم در روز قدس با زبان روزه و در هوای گرم با صدای بلند و رسا فریادشان را بر سر آمریکا زدند و بابت دفاعشان از حقوق مظلومین به خصوص مظلومین فلسطین سپاسگزاریم.
 
وی ضمن تقدیر از رسانه‌ها به دلیل پوشش اخبار هفته قوه قضائیه گفت: از همه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی که در هفته قوه قضائیه اخبار این قوه را پوشش دادند تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
همچنین از مقام معظم رهبری که مثل سال‌های قبل حضور مسئولان عالی قضایی را پذیرفتند تا گزارشی از روند فعالیت‌های قوه قضائیه ارائه شود و ما از رهنمودها و نکات مد نظر ایشان بهره‌مند شویم هم سپاسگزارم.
 
محسنی اژه‌ای با اشاره به نکات مد نظر مقام معظم رهبری در ملاقات با مسئولان عالی قضایی گفت:‌ وظیفه دستگاه قضایی این است که تمام منویات مدد نظر رهبری را محقق کند که یکی از آنها کسب رضایت و اعتماد مردم بود و رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که خروجی کار باید رضایت و اعتماد مردم باشد که در این زمینه بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.
 
معاون اول قوه قضائیه گفت: نکته دومی که رهبر انقلاب بر آن تأکید داشتند این بود که زحمات و فعالیت‌های حجیم قوه قضائیه را با زبان رسا و با نحوی مناسب به اطلاع مردم برسانیم و تنها به این اکتفا نکنیم که فردی یک ساعت بیاد و در صدا و سیما حرف بزند.
 
محسنی اژه‌ای با اشاره به نکته سوم مد نظر مقام معظم رهبری گفت:‌ رهبر انقلاب خواستار تأسیس حقوق بشر اسلامی بودند و عنوان کردند که امروز که دنیای استکبار در پوشش دفاع از حقوق بشر این همه جنایت می‌کند باید حقوق بشر اسلامی تأسیس شود و در دنیا با جدیت مطرح شود که اسلام چه ارزشی برای انسان و حقوق او قائل است تا مدعیان دروغگو بفهمند که چه کسی مدافع حقوق بشر است.
 
وی ادامه داد: دنیای وحشی که امروز با پول به کشورهای اسلامی حمله می‌کند و هزاران کودک را کشته یا معلول کرده اسمش در لیست سازمان ملل خط می‌خورد و مسئولین این سازمان می‌گویند به خاطر پول حاضر شدیم اسم این کشور را خط برنیم.
 
معاون اول قوه قضاییه افزود: توصیه آقا تأسیس حقوق بشر اسلامی بود تا دنیا بفهمد اسلام چه تعریفی از دشمنان دارد و در دفاع از او چه قوانینی دارد.
 
محسنی اژه‌ای از تدوین پی‌نویس حقوق بشر اسلامی خبر داد و گفت: همان شبی که از ملاقات با مقام معظم رهبری برگشتیم ستاد حقوق بشر در مقام تدوین پیش‌نویسی درآمد که انشاالله نسبت به این قضیه اقدامات لازم چه در قوه قضائیه و چه در خارج از دستگاه قضایی صورت گیرد چرا که این امر یک کاری است که باید تمام نظام در آ» شرکت کنند.
 
سخنگوی قوه قضاییه به هجمه‌های سنگین که از ناحیه دشمنان و معاندین نظام وارد می‌شود اشاره کرد و گفت:‌ رهبر انقلاب در همین موضوع گفتند که قوه قضائیه باید صد در صد انقلابی باشد و باز یکی از مسائلی که تأکید کردند بحث سلامت قوه قضائیه بود و اینکه با قضات و کارمندان این دستگاه باید سالم باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس