کد خبر 598532
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه پرونده مرتضوی و احمدی‌نژاد به دست فراموشی سپرده نشده است، گفت: به دلیل منصب احمدی‌نژاد پرونده وی به دادسرا نمی‌رود و مستقیم به دادگاه خواهد رفت.

به گزارش مشرق، غلامحسین اژه‌ای در ادامه نشست خبری به تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر سلامت قوه قضائیه اشاره کرد و گفت:‌ باید واقعا مراقب بود که فرد متخلفی در دستگاه قضا وارد نشود چرا که دیگر برخورد با متخلفان مشکل خواهد شد.
 
وی افزود: امسال مضاعف بر سال‌های پیش و در حد توان و وسع خود تلاش می‌کنیم که هیچ خلافی در بخش‌ها صورت نگیرد و اگر باشد به شدت با آن برخورد انجام گیرد.
 
معاون اول قوه قضاییه در ارتباط با تسریع روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی گفت: تسریع لوازمی نیاز دارد که برخی از آنها امکانپذیر نیست با همین مقدار نیروی قضایی رسیدگی طول می‌کشد قانون نیز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد البته پیشنهاد دادیم که کارگروهی در جهت رفع اطاله دادرسی و تسریع روند رسیدگی انجام گیرد.
 
اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با پرونده احمدی‌نژاد و مرتضوی گفت: این پرونده به فراموشی سپرده نشده خودم پیگیری این مسئله هستم و آن را دنبال می‌کنم در ارتباط با پرونده مرتضوی نقض‌هایی که قاضی گرفته و به دادسرا رفته و باید تحقیق کنند این مسئله زمان می‌برد ولی به فراموشی سپرده نخواهد شد.
 
وی در مورد پرونده احمدی‌نژاد گفت:‌این پرونده نیز به فراموشی سپرده نشده البته موارد جزئی و کلی دارد که در بخشی از آنها می‌توان اظهار نظر کرد مثلا فانی گفته است که در سخنرانی آقای احمدی‌نژاد به شهر ما توهین شده ولی برخی از این مسائل به صورت اساسی نیاز به تحقیق دارد.
 
سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: به دلیل منصبی که آقای احمدی‌نژاد داشته پرونده‌اش به دادسرا نمی‌رود و مستقیم به دادگاه رفته البته باید مستندات به صورت کامل در این زمینه جمع‌آوری شود.
 
وی در مورد موضوع قاچاق نیز اظهار داشت: قاچاق چه کوله‌بری و چه غیر کوله‌بری فرقی ندارد و همه باید نسبت به آن حساس باشند نشست‌های مشترکی با ناجا،‌ سپاه،‌ اطلاعات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده تا ظرفیت‌ها تکمیل شود.
 
معاون اول قوه قضاییه با بیان این اینکه بار اصلی مبارزه با قاچاق بر روی تعزیرات و دولت است،‌گفت: مبارزه با قاچاق یک مسئله ملی است و همه باید نسبت به آن حساس باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس