اوکراین به عنوان بخشی از کمک های نظامی مورد انتظار خود از آمریکا، نخستین محموله رادارهای ردیابی سلاح را از واشنگتن تحویل گرفت.

به گزارش مشرق، «پترو پروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین خبر داد که دولت آماده است این تجهیزات بسیار پیشرفته را در منطقه جنگ زده "دونباس" مستقر کند.

پایگاه اینترنتی وابسته به ریاست جمهوری اوکراین در این زمینه گزارش داد: این محموله شامل رادارهای ردیابی تسلیحاتی از نوع AN/TPQ-49 و AN / TPQ-36 است که برای شناسایی و نابودی تسلیحات سنگین نظیر توپخانه طراحی شده اند.

ماموریت اصلی رادارهای AN/TPQ-36 مکان یابی شلیک خمپاره، توپخانه و سامانه های پرتاب موشک های چندمنظوره است. ارتش آمریکا سالها از چنین رادارهایی استفاده می کند اما این اولین بار است که چنین تجهیزاتی در اختیار ارتش اوکراین قرار می گیرد.

رئیس جمهوری اوکراین در مراسم تحویل این محموله گفت: چنین رادارهایی با امکان عملیات در یک فاصله 25 کیلومتری به شناسایی به موقع حملات احتمالی علیه ارتش اوکراین در 'دونباس' کمک خواهد کرد و جان صدها تن را نجات می دهد.

وی در خصوص تحویل این محموله نظامی تاکید کرد که این تجهیزات، فقط بخش کوچکی از کمک نظامی دولت آمریکا است که انتظار می رود امسال در اختیار اوکراین قرار گیرد و کی یف منتظر دریافت بسته کمک 500 میلیون دلاری از واشنگتن است.

پروشنکو گفت: ما منتظر افزایش همکاری (با آمریکا) در آینده هستیم و اوکراین از آزادی و دمکراسی در سراسر قاره اروپا حمایت می کند.

اسپوتنیک پیشتر گزارش داده بود که آمریکا بسته کمک 335 میلیون دلاری به اوکراین را تصویب کرده است که شامل ارائه فناورهای جدید نظامی به این کشور است. آمریکا همچنین از سال 2014 در آموزش ارتش اوکراین نقش داشته و تجهیزات نظامی را در اختیار این کشور قرار داده است.

دولت اوکراین امیدوار است با توجه به نشست آتی ناتو در لهستان، بسته کمک نظامی «جامع» را از این ائتلاف دریافت کند. «ولادیمیر گروسمن» نخست وزیر اوکراین در آستانه این نشست مسکو را به انجام اقدامات تهاجمی در نزدیک مرزهای ناتو متهم کرد.این اجلاس قرار است در روزهای 8 و 9 ژوییه (18 و 19 تیر) در روشو پایتخت لهستان برگزار شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مغز متفکر ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    پیشرفته ؟ آمریکا ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس