کد خبر 585954
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

در بحبوحه بدترین بن بست غرب با روسیه از زمان پایان جنگ سرد، لهستان و ناتو بزرگترین مانورهای نظامی خود را با هدف تقویت امنیت جناح شرقی این ائتلاف آغاز کردند.

به گزارش مشرق، آنتونی ماسیرویچ، وزیر دفاع لهستان در مراسم آغاز رسمی این مانورها در ورشو گفت: مانورهای دو هفته‌ای "آناکوندا" با هدف بررسی و کنترل توانایی ائتلاف ناتو برای دفاع از جناح شرقی‌اش صورت می‌گیرند.

برای نخستین بار است که نیروهای شبه نظامی لهستان به عنوان بخشی از استراتژی ورشو برای مقابله با "جنگ هیبریدی" در مانورهای آناکوندا شرکت خواهند کرد.

بیش از 31 هزار سرباز از 24 کشور ناتو و ائتلاف دوران شوروی سابق "همکاری برای صلح" از جمله اوکراین در این مانورها شرکت دارند که از سال 2006 میلادی تاکنون هر دو سال یکبار در سراسر لهستان برگزار شده است.

حدود 14 هزار نیروی آمریکایی به 12 هزار سرباز لهستانی و حدود 1000 سرباز انگلیسی در این مانور خواهند پیوست؛ مانوری که شامل 3000 خودروی زرهی، 105 هواپیما و 12 کشتی نیروی دریایی است.

مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت: حضور آمریکا نشان می‌دهد که ما دوشادوش مردم لهستان هستیم و این مانورها آمادگی جمعی ما را تقویت می‌کند.

این مانورها یک ماه پیش از نشست مهم ناتو در ورشو برگزار می‌شوند که قرار است در جریان آن بزرگترین تغییر ناتو از زمان جنگ سرد قطعی شود. این تغییر شامل استقرار نیروهای چرخشی بیشتر در اعضای جناح اروپای شرقی ناتو است که از الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه در سال 2014 میلادی نگران شده‌اند.

روسیه به شدت با این اقدام ناتو مخالفت کرده است.

اگرچه به دنبال مداخله روسیه در اوکراین، ناتو تمامی همکاری‌های عملی با مسکو را قطع کرده اما این ائتلاف نظامی اعلام کرده که پیش از نشست ناتو در تاریخ هشتم تا نهم ژوئیه سال جاری میلادی (19 ـ 18 تیر) مذاکرات رسمی را با روس‌ها برگزار خواهد کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسین ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    روسیه نامرد حقشه این جوری حالشو بگیرن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس