نخست‌وزیر ترکیه با اشاره به عادی‌سازی روابط کشورش با روسیه ابراز امیدواری کرد که بحران در سوریه هرچه سریع‌تر حل و فصل و خونریزی‌ها در منطقه متوقف شود.

 به گزارش مشرق، به نقل از «آناتولی»، «بن علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه گفت، کشورش به عادی‌سازی روابطش با کشورهایی، که طی دوره‌های اخیر با آنها اختلاف داشت، اقدام کرده است.

دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه پس از 6 ماه مقاومت در برابر تحریم‌های سنگین روسیه و همچنین پس از 6 سال تیرگی روابط با رژیم صهیونیستی، هفته گذشته اقدام به عادی‌سازی روابط با این دو طرف کرد.

نخست‌وزیر ترکیه، که این سخنان را شامگاه جمعه در مراسم افطاری در استان «هاتای» (جنوب ترکیه) ایراد می‌کرد، ابراز امیدواری کرد بحران سوریه هرچه زودتر حل و فصل شود. او از جامعه جهانی خواست با تروریسم مقابله و مبارزه و برای برقراری ثبات در منطقه اقدام کند.

وی با بیان «هیچ کسی خواهان خونریزی در منطقه نیست»، افزود: «باید خونریزی در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و مناطق دیگر جهان متوقف شود».

ییلدریم تأکید کرد، آمریکا، روسیه و اروپا مسئولیت بزرگی در پایان دادن به این خونریزی‌ها دارند و ترکیه نیز به تلاش‌هایش در جهت پایان دادن به اختلافات و جنگ‌ها در منطقه ادامه می‌دهد.

ناظران بر تحولات سیاسی و امنیتی ترکیه می‌گویند، دولت اردوغان بعد از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و روسیه، اینک برای گفت‌و‌گو با نظام دمشق مقدمه‌چینی می‌کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس