رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که قبل از امضای توافق عادی‌سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی، با سران گروه‌های فلسطینی مشورت کرده است.

به گزارش مشرق،  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که قبل از امضای توافق ازرسرگیری روابط با رژیم صهیونیستی، با سران گروه‌های مختلف فلسطینی مشورت کرده است.
 
اردوغان در مراسم افطاری تاکید کرد که درباره محتوای توافق آشتی و امضا کردن آن، با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «خالد مشعل» و «اسماعیل هنیه» رهبران جنبش مقاومت اسلامی «حماس» مشورت کرده است.
 
به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» اردوغان گفت: «نگرانی اصلی ما غزه‌ای ها هستند و ما هنگام رسیدن به توافق با اسرائیل، مشورت‌هایی را با خالد مشعل، محمود عباس و اسماعیل هنیه انجام دادیم.»
 
روز قبل از امضای توافق میان مقامات وزارت خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی، اردوغان و مشعل در «استانبول» دیدار کرده و این رهبر حماس از رئیس جمهور ترکیه بخاطر درنظر گرفتن فلسطینی‌ها در این توافق تشکر کرد.
 
از مفاد این توافق که بعد از شش سال قطع رابطه امضا شد، می‌توان به عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی و پرداخت 21 میلیون دلار غرامت به خانواده‌های قربانیان حمله نظامیان اسرائیلی به کشتی «ماوی مرمره» حامل کمک‌های انسان دوستانه به غزه در سال 2010 اشاره کرد
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس